-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش بلاک و آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام (تصویری)

آموزش بلاک و آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام (تصویری)

در برخی مواقع به منظور حفظ حریم شخصی بلاک کردن برخی از افراد در اینستاگرام لازم می‌شود. کسانی که بخواهیم آنها را بلاک کنیم، ممکن است جزو فالوورهای اینستاگرام ما باشند که پس از بلاک، از لیست مخاطبان و فالوورهای ما حذف می‌شوند.

البته اگر بخواهیم آنها را دوباره به لیست فالوور اینستاگرام خود بازگردانیم، قابلیت Block Account در اینستاگرام این امکان را برای ما فراهم می‌کند.

به دیگر سخن، ما می‌توانیم دسترسی کاربران یا فالوورهای اینستاگرام را به اکانت خود مسدود کنیم تا آنها نتوانند اطلاعات مربوط به اکانت، عکس‌ها یا ویدئوهای اینستاگرام ما را ببینید.

در این مقاله می‌خواهیم ابتدا برای شما بگوییم که چگونه یک نفر را در اینستاگرام بلاک کنیم تا او نتواند اطلاعات، پست‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های ما را ببیند یا امکان ارسال پیام در دایرکت ما را نداشته باشد و سپس توضیح دهیم که چگونه اکانتی را که در اینستاگرام بلاک کرده‌اید از این حالت خارج کنید.

 

نحوه بلاک کردن یک کاربر در اینستاگرام

برای این‌که یک اکانت را در اینستاگرام بلاک کنیم تا امکان دسترسی به اطلاعات اکانت ما را نداشته باشد، کافی است نام کاربری اکانت او در اینستاگرام را بدانیم.

 

*نکته: در نظر داشته باشید برای این‌که اکانت یک کاربر در اینستاگرام را بلاک کنیم، حتما نیاز نیست او را فالو کرده باشیم.

 

-نام کاربری اکانت شخصی که قصد دارید اکانت اینستاگرام او را بلاک کنید، در کادر جست‌وجوی بالای صفحه در تب explore اینستاگرام وارد کنید.

-اینستاگرام اکانت‌های مشابه نامی که شما وارد کرده‌اید را نشان می‌دهد و شما باید اکانت شخص موردنظرتان در اینستاگرام را انتخاب کنید.

-با انتخاب اکانت، صفحه پروفایل اینستاگرام آن شخص را مشاهده می‌کنید و اکنون روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.

-در پنجره بازشده، گزینه block را انتخاب کنید

-در این‌جا پیغامی نمایش داده می‌شود با این مضمون که اکانت موردنظر در اینستاگرام، در صورتی که بلاک شود امکان یافتن پروفایل شما در اینستاگرام را ندارد و نمی‌تواند پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام شما را ببیند؛ و شما با انتخاب دکمه OK، با موفقیت اکانت مورد نظر را در اینستاگرام بلاک کرده‌اید.

 

*نکته: جالب است بدانید که شخص مورد نظر هیچ اعلانی از اینستاگرام مبنی بر بلاک شدن توسط اکانت شما دریافت نمی‌کند.

*نکته: وقتی در اینستاگرام اکانتی را بلاک می‌کنید که در لیست فالوور اینستاگرام شما بوده، نام او از لیست فالوورهای اینستاگرام شما حذف شده و تا زمانی که در بلاک شماست امکان مشاهده اکانت، پست‌های و استوری‌های شما را نخواهد داشت.

 

نحوه خارج کردن یک کاربر از بلاک در اینستاگرام

گاهی به دلیل مشابهت‌های برخی اکانت‌ها در اینستاگرام، موقع بلاک کردن ممکن است شخص دیگری را به اشتباه بلاک کرده باشیم. گاهی نیز ممکن است بخواهیم اکانتی را که در اینستاگرام بلاک کرده‌ایم پس از مدتی دوباره از بلاک خارج کنیم.

اینستاگرام رفع بلاک را برای کاربران خود امکان‌پذیر کرده است.

 

برای این منظور، اینستاگرام دو روش را برای رفع بلاک یا آنبلاک کردن برای کاربرانش فراهم کرده است:

 

1-رفع بلاک اینستاگرام از طریق آیدی

-در قسمت جست‌وجوی اینستاگرام نام کاربری شخص بلاک‌شده را وارد کنید و از لیست اکانت‌های نمایش داده شده، اکانت مورد نظر را انتخاب کنید.

-صفحه پروفایل شخص مورد نظر در اینستاگرام برای شما باز می‌شود و شما با کلیک روی دکمه آبی‌رنگ unblock می‌توانید او را از بلاک خود در اینستاگرام خارج کنید.

-در اینجا برای شما پیغامی ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند که اگر این کاربر را از بلاک خارج سازید او می‌تواند به شما درخواست فالو دهد. حالا دکمه unblock را دوباره انتخاب کنید.

اکانت موردنظر در اینستاگرام، از بلاک شما خارج می‌شود.

 

2-رفع بلاک از طریق لیست بلاک اینستاگرام

-در تب پروفایل شخصی خود در اینستاگرام برای ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام گزینه Settings را انتخاب کنید.

-وارد بخش privacy شده و با انتخاب انتخاب گزینه block Accounts می‌توانید لیست اکانت‌هایی را که در اینستاگرام بلاک کرده‌اید مشاهده کنید.

-اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا صفحه پروفایل کاربری او برای شما باز شود.

-انتخاب گزینه Unblock مرحله آخر رفع بلاک این اکانت در اینستاگرام توسط شماست.

به طور خلاصه:

Settings> privacy> Block Accounts

انتخاب کاربر و کلیک روی Unblock

 

 *نکته: در نظر داشته باشید زمانی که یک اکانت را در اینستاگرام رفع بلاک می‌کنید؛ هیچ اعلانی مبنی بر آنبلاک شدن اکانت مورد نظر توسط شما برای او ارسال نمی‌شود.

 

در زیر به طور خلاصه به چند نکته مهم در اینستاگرام اشاره می‌کنیم:

1

خارج شدن از بلاک، وقتی یک کاربر اینستاگرام، اکانت ما را بلاک می‌کند

گاهی هم شرایطی پیش می‌آید که یک کاربر اینستاگرام ما را بلاک می‌کند. این کاربر ممکن است فالوور اینستاگرام ما یا از دیگر کاربران حاضر در اینستاگرام باشد.

تنها راه برای خارج شدن از بلاک یک نفر این است که به اکانت او در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. راه بهتر این است که  از او بخواهید شما را از لیست Block Accounts خود حذف کند.

2

با بلاک کردن یک اکانت یا فالوور اینستاگرام، چه اتفاقی می‌افتد؟

فالوور اینستاگرام شما از لیست فالوورها حذف می‌شود و دیگر قادر نیست به پروفایل شما دسترسی داشته باشد. بنابراین نمی‌تواند پروفایل شما را ببیند یا پست‌های منتشر شده مثل عکس‌ها، ویدیوها و استوری‌های شما را مشاهده کند.

3

چگونه می‌توان فهمید که توسط یک کاربر بلاک شده‌ایم یا نه؟

برای اینکه متوجه شوید آیا توسط یک شخص در اینستاگرام بلاک شده‌اید یا نه، راه‌های مختلفی وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

-اگر نام کاربری شخص را در تب جست‌وجوی اینستاگرام وارد کردید و اکانت او را پیدا نکردید، ممکن است که توسط او بلاک شده باشید.

-در لیست دنبال‌کنندگان یا فالووینگ اینستاگرام خود به دنبال اکانت او بگردید و اگر نام کاربری‌اش را نیافتید ممکن است شما را بلاک کرده باشد یا شما را از لیست فالوور اینستاگرام خود حذف کرده باشد.

-اگر فالوورِ اکانتی در اینستاگرام بودید و اکنون با جست‌وجوی نام کاربری او باید دوباره او را فالو کنید، این احتمال وجود دارد که توسط آن کاربر بلاک شده‌اید.

-اگر با ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام می‌توانید اکانت او را یافته و دنبال کنید؛ او شما را در اینستاگرام بلاک کرده است.

*نکته مهم: توجه کنید که ممکن است شخص مورد نظر نام کاربری‌اش در اینستاگرام را تغییر داده باشد، پس باید قبل از هر چیز نسبت به درست بودن نام کاربری‌اش مطمئن شوید.

4

یافتن اکانت‌هایی را که در اینستاگرام بلاک کرده‌ایم

در تب پروفایل شخصی‌تان پس از انتخاب دکمه منو از مسیر زیر می‌‏‌توانید اکانت‌های بلاک شده‌تان در اینستاگرام را مشاهده کنید:

Settings> privacy> Block Accounts

5

امکان منشن کردنِ من، توسط اکانت بلاک شده

اکانتی که شما آن را در اینستاگرام بلاک کرده‌اید، با در اختیار داشتن نام کاربری شما می‌تواند اکانت شما را منشن کند، اما اعلان آن برای شما ارسال نمی‌شود.

6

نحوه پاک کردن لیست بلاک اینستاگرام

با خارج کردن اکانت‌های بلاک شده از حالت Block میتوانیم لیست بلاک اینستاگرام را پاک کنیم.

 

این مقاله به شما کمک می‌کند که در صورت نیاز و به منظور حفظ حریم شخصی، بتوانید برخی از افراد در اینستاگرام را که ممکن است فالوور اینستاگرام شما یا یک کاربر اینستاگرام باشند، بلاک کنید یا از بلاک خارج کنید

 

بلاک کردن دسترسی کاربر یا فالوور اینستاگرام را به اکانت ما مسدود می‌کند و او دیگر نمی‌تواند اطلاعات مربوط به اکانت، عکس‌ها یا ویدئوهای اینستاگرام ما را ببیند یا در دایرکت به ما پیام بدهد.

**

 

البته گاهی پیش می‌آید که اینستاگرام با توجه به سخت‌گیری‌هایی که‌ دارد، در صورتی که از قوانین آن سرپیچی کنید، دسترسی شما را برای کامنت گذاشتن، لایک کردن یا فالو کردن محدود ‌کند یا به عبارتی یعنی پیج اینستاگرام شما را بن ‌کند. این نوع بلاک، متفاوت از بلاک کردن افراد در اینستاگرام است که در بالا شرح داده شد. در مقاله با عنوان خارج شدن از بلاک در اینستاگرام می‌توانید راه‌کارهای لازم در این خصوص را کسب کنید.

 

همچنین، یکی از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای برخی از کاربران اینستاگرام به وجود بیاید،  این است که نمی‌توانند افرادی را که در گذشته بلاک کرده‌اند از بلاک خارج کنند. این مساله زمانی به وجود می‌آید که اکانت مورد نظر نیز شما را در اینستاگرام بلاک کرده باشد که به آن بلاک دوطرفه می‌گویند.

به این ترتیب نه شما به پروفایل کاربری او در اینستاگرام دسترسی دارید و نه او امکان مشاهده پروفایل شما و رفع بلاک شما با استفاده از گزینه Unblock را دارد. بنابراین محدودیت به وجود آمده با روش‌هایی که در بالا گفته شد از بین نمی‌رود.

برای خرید فالوور اینستاگرام و خواندن سایر مقالات آموزشی اینستاگرام به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید.

همچنین برای مشاهده آموزش اینکه افرادی که شما را بلاک کرده اند را آنبلاک کنید اینجا کلیک کنید: رفع بلاک دوطرفه در اینستاگرام

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۲۳)

  • فرحبخش
    فرحبخش پاسخ

    سلام ببخشید من تازه یک هفتس پیج زدم، میشه از ربات شما استفاده کنم؟


    • فالووریاب
      فالووریاب

      اجازه دهید 1 ماه حداقل از ساخت پیج گذشته باشد و 400 فالوور و 40 پست نیز در پیج باشد

  • اسا
    اسا پاسخ

    یکی منو بلاک کرده، من میخوام هرچی کامنت گذاشته بودم قبلا روی پیجش پاک شه، نمیدونم چیکار کنم!

    • فالووریاب
      فالووریاب

      فقط خودتان میتوانید کامنت های خود را پاک کنید و ایشان، که شما نیز دیگر به پیجشان دسترسی ندارید و امکان پذیر نیست

  • مهرداد
    مهرداد پاسخ

    دوستم منو بلاک کرده میخوام درست کنم که بتونم پیجشو ببینم چیکار کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      فقط خود آن پیج میتواند شما را از بلاک دربیاورد

  • بادران
    بادران پاسخ

    پیجم تو فالووریاب ثبت نمی شه چیکار کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      به پشتیبانی سایت پیام دهید تا پیجتان بررسی شود و راهنمایی شوید

  • ملیکه
    ملیکه پاسخ

    فالوورهاتون 100 در صد واقعی هست؟ من تابحال از شما خرید نداشتم

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بله فالووریاب فقط ارائه دهنده فالوور واقعیست

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال