-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
راهنمای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و حذف فالوور فیک

راهنمای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و حذف فالوور فیک

اینستاگرام به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی، بخش بزرگی از بازار کسب و کارهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است. به طوری که صاحبان کسب و کارها برای داشتن مخاطب و بازخورد بیشتر و در نتیجه رشد بازار خود تمام تلاششان را می‌کنند. خرید فالوور اینستاگرام یکی از راه‌های رایج برای معرفی و جذب بیشتر است. اما در این میان بعضی از افراد به جای خریدن فالوور واقعی، سراغ خرید فالوور فیک (Fake Follower) می‌روند و این کار، آسیب زیادی به پیج می‌زند. چرا که این فالوورهای فیک صرفا یک پیج را فالو می‌کنند و هیچ فعالیتی که باعث ایجاد تعامل ( Impression) شود، ندارند. تنها عددی به تعداد فالوورها اضافه می‌کنند که باز هم با توجه به فیک بودنشان، تأثیری در رشد پیج ندارند. پیشنهاد ما بعد از سال‌ها تجربه، این است که سراغ جذب فالوور واقعی و هدفمندی بروید که خودش شما را فالو می‌کند و دل به سرعت زیاد افزایش فالوور با فالوورهای فیک به پیجتان نبندید. در این مقاله نیز با راهنمای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و حذف فالوور فیک همراه شما خواهیم بود.

 

چگونه فالوور فیک را در اینستاگرام تشخیص بدهیم؟

قبل از توضیح این مسأله، بهتر است اول فرق فالوور فیک و فالوور روح را بدانید. چرا که این دو با هم تفاوت دارند و اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند.

فالوور فیک در واقع از طریق یک ربات اینستاگرام پیج شما را فالو کرده و هیچ واکنشی نسبت به پست‌ها و استوری و فعالیت اینستاگرامی شما ندارد. اما فالوور روح پیجی است که یک فرد عادی ساخته اما به هر دلیلی دیگر فعال نیست. مثل افرادی که اطلاعات اکانتشان را فراموش کرده و هر بار با پیج جدیدی در اینستاگرام عضو می‌شوند یا افرادی که اپلیکیشن را حذف کرده‌اند ولی حساب کاربریشان دی‌اکتیو نشده است.

در ادامه به فاکتورهایی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها به عنوان راهنمای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام و حذف فالوور فیک، کارساز است. هر چه این موارد مشکوک‌تر باشند، احتمال فیک بودن فالوور بالاتر است.

 

1-  تعامل فالوور مورد نظر چقدر است؟

اولین موردی که برای تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام باید بررسی کنید، میزان تعامل او با پیج شماست. لایک کردن، کامنت، ویوی استوری و پیام در دایرکت از اقداماتی هستند که یک کاربر عادی انجام می‌دهد. اگر فالووری هیچ کدام از این اعمال را نداشت، یا فیک است یا جزو فالوورهای روح شده و در هر دو حالت بهتر است حذف شود.

 

2- فالوور مورد نظر چند نفر را فالو کرده؟

مساله دومی که باید بررسی کنید تا تشخیص دهید فالوور فیک است یا نه، تعداد فالویینگ های پیجی است که به آن مشکوک هستید. اگر فالوور فیک باشد، تعداد فالووینگ‌هایش بیش از حد طبیعی است. زیرا این اکانت متصل به ربات است و به واسطه همین اتصال، تعداد خیلی زیادی فالوور دارد، چرا که پیج های سفارش داده شده به ربات را فالو کرده است. البته در این مورد می‌توان احتمال داد که با یک فالوور واقعی طرف هستیم که فالویینگ های زیادی دارد که باز هم همین بالا بودن تعداد فالووینگ می‌تواند دلیل خوبی برای پایین آمدن تعامل کاربر مذکور با پیج شما و سایر فالووینگ هایش باشد.

 

3- عکس پروفایل اکانت را بررسی کنید.

خیلی از فالوورهای فیک یا عکس پروفایل ندارند یا عکسشان منحصر به فرد نیست. (گل و بلبل و اینا!) نداشتن عکس پروفایلی که شخصی یا دست کم بامفهوم باشد، از دیگر موارد راهنمای تشخیص و حذف فالوور فیک در اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی این‌چنینی مثل توییتر است.

 

4- فالوور مشکوک، خودش چند تا پست دارد؟

طبق آمار اینستاگرام، هر فالوور واقعی به طور میانگین حداقل 3 تا پست در پیجش گذاشته است. این عدد و محتوای پست ها در تشخیص فیک بودن فالوور راهنمایی کننده هستند. چرا که اگر تعداد کمتر باشد، کمی قضیه جای شک دارد. همچنین مرتبط و هماهنگ بودن محتوای این پست ها با هم و حسی از این که کاربر پستی را گذاشته که به نظر با علایق خودش سازگار است (با توجه به بیوی احتمالی)، می‌تواند واقعی یا فیک بودن فالوور را تا حدی مشخص کند.

 

5- بایوگرافی فالوور را ببینید.

طبق تجربه ما و شما، گذاشتن بایوگرافی در پروفایل کار زمان‌بری است! فالوورهای فیک حوصله این کار را ندارند! نوشتن چند کلمه برای هر کدام از این فالوورها آسان نیست. برای همین اکثر اکانت هایی که یک بیوی منحصر به فرد و مناسب دارند، واقعی هستند. محتوای بایوی پیج و پست‌هایی که فالوور دارد و عکس پروفایل او می‌تواند یک راهنمای مناسب برای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام باشد.

 

6- یوزر نیم (ID) منطقی

فالوورهای واقعی معمولا نام کاربری خاصی دارند. یوزرنیمی که شامل اسم آن‌ها یا نوع فعالیتشان است یا دست کم عبارتی با مفهوم مشخص است. فالوورهای فیک معمولا حروف و اعداد بدون ترتیب و ترکیب خاصی به عنوان نام کاربری دارند.

 

7- نام با مفهوم و منطقی

در مورد نام اکانت هم همان توضیحات مربوط به نام کاربری صدق می‌کند. اگر فالوور مورد نظر شما به جای یک نام عادی، اسمی مثل   X24 داشت، طرف حسابتان به احتمال 95 درصد یا فالوور فیک است و یا رباتی از دنیای کمیک‌های مارول!

 

حتی بعد از بررسی تمام این موارد و صدق کردنشان در جهت فیک بودن فالوور، باز هم احتمال این وجود دارد که فالوور واقعی ولی عجیب باشد! اما باز هم احتمالی بالای 95% راجع به فیک بودن چنین فالووری وجود دارد و بهتر است او را از بین فالوورهایتان حذف کنید تا نرخ تعامل در پیجتان پایین نیاید. در ادامه روش حذف فالوور فیک را توضیح می‌دهیم.

 

چگونگی حذف فالوور فیک اینستاگرام

برای حذف یک فالوور – صرف نظر از فیک یا واقعی بودن – باید اول وارد پیجتان شوید. بعد به قسمت پروفایل خودتان رفته و از بین فالوورهای خودتان آن فالوور مورد نظر را پیدا کنید. بعد در کنار اسم او گزینه Remove (حذف کردن) را انتخاب کنید. با این کار، شما از بین فالووینگ‌های آن اکانت خارج می‌شوید. اما آن اکانت باز هم می‌تواند شما را فالو کند. برای این که دیگر اکانت مشکوک شما را فالو نکند، باید آن را بلاک یا restrict کنید. برای انجام این دو کار نیز باید وارد صفحه کاربر مورد نظر شوید و روی علامت سه نقطه بالای صفحه پروفایل او بزنید. بعد یکی از گزینه های Block  یا Restrict را انتخاب کنید.

 

شعار‌های گول زننده

اگر به دنبال خرید فالوور ارزان بوده باشید احتمالا با جملاتی مواجه خواهید شد که نه تنها شعار گونه بودن آن مشخص است بلکه به نوعی توهین به مخاطب به حساب می‌آید. وجود این تبلیغات در سطح وب می‌تواند در نهایت منجر به وسوسه شما شود و نتایج دور از انتظاری برای شما در پی داشته باشد. در این میان شرکت‌هایی حرفه‌ای وجود دارند که علاوه بر اطلاع کامل از الگوریتم‌ها و روش‌های ابتکاری برای جذب فالوور واقعی انجام می‌دهند. شما باید معیار و خط کشی برای سنجش این شرکت‌ها با افرادی که تنها با شعار اقدام به خرید و فروش فالوور می‌کنند، داشته باشید. یک راه ساده و آسان برای سنجش واقعی این افراد، درخواست نمونه کار و پیج‌های فعال آن است. شما با استفاده از نمونه کار‌های قبلی خواهید توانست حقیقت امر را بدانید.

راه‌های شناسایی فالورر فیک اینستاگرام

یکی از آسان‌ترین راه‌های شناسایی فالور‌های فیک، میزان تعامل یا نرخ تعامل کاربران با پست و صفحه شماست. در صورتی که اقدام به خرید فالوور ارزان کرده‌اید می‌توانید با توجه به میزان تعامل این کاربران با هر پست یا کل صفحه از واقعی بودن آن با خبر شوید. برای این کار کافیست تعداد لایک، کامنت، ریپلای، میزان به اشتراک گذاری و هر عمل دیگری از جانب کاربر را بر تعداد کل فالوور‌های خود تقسیم کنید و جواب را در 100 ضرب کنید، شما با این کار خواهید توانست میزان تعامل کاربران خود با هر پست و یا کل صفحه خود را بدانید.

میانگین میزان تعامل بر اساس آمار

بر اساس آماری از شرکت markerly میزان تعامل حساب‌های کاربری با بیش از 1000 فالوور باید 8 درصد، از 1000 تا 10000 فالوور 4 درصد از 10 هزار تا 100 هزار فالوور 2.4 و برای پیج‌های بالای یک میلیون فالوور میزان تعامل باید 1.7 درصد باشد. اگر پیجی را می‌شناسید که این میزان فالوور دارد ولی میزان تعامل آن در حدود عددهای گفته شده نیست به واقعی بودن فالوور‌های آن پیج شک کنید.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۵)

  • مصطفی
    مصطفی پاسخ

    پیج من کلی فالوور داشت 50 کا اما اینستا الککی بستتش تروخدا کمک کنین

    • فالووریاب
      فالووریاب

      اموزش های مربوط به بازیابی پیج را مطالعه کنید

  • حسنا
    حسنا پاسخ

    چرا میزنم روی دانلود اپلیکیشن فالووریاب هیچ اتفاقی نمیفته برام؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      به پشتیبانی فالووریاب تیکت دهید تا بررسی شود

  • محمود
    محمود پاسخ

    اینستا زده بود 7 روزه پیجم از بلامک درمیاد الان 7 روز گذشته اما هیچ اتفاقی نیفتاده

    • فالووریاب
      فالووریاب

      ممکن است زمان بلاک کمی طولانی تر شود

  • فرحناز
    فرحناز پاسخ

    من اینستاگرامم حذف شد دوباره نصب کردم و با یه حساب کاربری جدید وارد شدم ولی الان پیج قبلی خودم رو میبینم و حتی نوشته پیشنهاد شده برای شما خب الان من چجوری میتونم وارد پیج قبلیم بشم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سوالتان واضح نیست، اما با پاک کردن اپلیکیشن اینستاگرام پیجتان که پاک نمی شود

  • طاهر
    طاهر پاسخ

    امکان حذف گروهی پست ها و یا گروهی کامنت ها هست؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      خیر یکی یکی باید پست و استوری را پاک کنید

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال