-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
چگونگی طراحی LAYOUT برای استوری اینستاگرام

چگونگی طراحی LAYOUT برای استوری اینستاگرام

اینستاگرام در یکی از روزرسانی های خود قابلیت layout  را معرفی کرد.  در این روش  دیگر مانند گذشته کاربر تصاویر را به‌صورت ساده منتشر نمی‌کند و از روش‌های جدید برای انتشار پست‌ هایش استفاده می‌کند که این روش‌ها باعث می‌شود قالب کلی صفحه زیبا و خلاقانه دیده شود. با ما همراه باشید تا با طراحی LAYOUT اینستاگرام در فالووریاب آشنا شوید.  

قابلیت layout در اینستاگرام 

اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در سراسر دنیا است که هرروز به تعداد مخاطبین آن اضافه می‌شود. افرادی که در این شبکه اجتماعی فعال هستند از قشرهای مختلف و با هدف‌های مختلف هستند گاهی بعضی از افراد برای کسب درآمد و بعضی از افراد برای فالو و پیگیری کردن دوستان و آشنایان خود در این شبکه اجتماعی فعال هستند. حال هر فرد با هر هدفی که در اینستاگرام فعال است اگر می‌خواهد بهتر دیده شود باید با اصول و قواعد آن آشنا باشد، یکی از این اصول استفاده درست از layout در اینستاگرام است. 
 اینستاگرام هرچند وقت یک‌ بار بروز می‌شود و با قابلیت‌های جدید خود  مخاطبانش را شگفت زده می‌کند چندی پیش قابلیت layout  را در استوری در اختیار مخاطبین خود قرارداد.

کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت  چندین عکس را در داخل یک استوری قرار دهند به این صورت که حدود 2 تا 6 عکس را می‌توانند درون یک کلاژ گذاشته و سپس منتشر کنند در نهایت تعداد فالوور پیج خود را افزایش دهند.

انواع layout اینستاگرام

برای اینکه نمای کلی پیج اینستاگرام خود را زیباتر کنید می‌توانید یک نوع از انواع layout ها انتخاب کنید در زیر به معروف‌ ترین آنها اشاره ‌کرده‌ایم : 

• چهارگوش : اولین مدل راحت‌ ترین و کم ریسک ترین layout است که بدون زحمت و با کمی دقت بر روی فیلترها و ترکیب رنگ‌های عکس‌ها می‌توانید یک نمونه کار زیبا داشته باشید. 

• مورب : این روش به اینستاگرام یک طرح جدی و قوی می‌دهد و به همین دلیل بیشتر افراد در صفحه اینستاگرام خود  از این مدل استفاده می‌کنند تا صفحه خود را به‌ صورت حرفه‌ای نشان دهند. در این روش باید عکس‌هایی که دارای موضوع و یا رنگ مشابه هستند به‌صورت مورب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. دقت داشته باشید که پست‌های مورب کنار هم نباید یک موضوع یکسان داشته باشند. 

• کاشی وار : در این مدل چهار گوش‌های پست‌ها را به‌ عنوان  یک کاشی در نظر گرفته می‌شود. بیشتر این مدل برای پست‌هایی مناسب است که برای دل نوشته و یا نقل ‌قول‌ها استفاده می‌شود.  در این مدل از پست‌ها به مخاطب خود اجازه می‌دهید که در مورد پست بعدی شما حدس بزند و تا حدودی بداند که قرار است پست بعدی شما در چه زمینه‌ای باشد. بهتر است در این پست‌ها تکراری عمل نکنید و از طرح‌های مختلف مانند آیکون، ایموجی و یا عنوانی از مطلبی که می‌خواهید در کپشن بگذارید را پست کنید. 

• شطرنجی : یکی از طرح‌های  آسان دیگر است که یک در میان از پستی با پس‌زمینه به هر رنگی که می‌خواهید ( بهتر است رنگ انتخابی رنگ قالبی باشد که در تمامی عکس‌ها استفاده می‌کنید ) منتشر کنید. دقت داشته باشید این طرح برای افرادی مناسب است که یکتم ثابت در صفحه خود دارند به‌ عنوان‌ مثال برای صفحات آموزشی گل و گیاه به این صورت عمل کنید که سه پست اولیه به‌ این‌ ترتیب که پست اولی نوشته‌ای در مورد گل پست دوم تصویری از گل پست سوم نوشته‌ای از نحوه نگهداری گل باشد در سطر بعد دوباره سه پست به ترتیب اولی پستی از گل دوم پست دوم در مورد اطلاعاتی در مورد گل و پست سوم تصویری از گل به همین ترتیب تا آخر که نمای کلی صفحه را به‌ صورت شطرنجی در می‌آورد. 

• خط‌های افقی : یکی از طرح‌های زیبا  در اینستاگرام است که باید هر سه عکس که در سطرهای افقی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند باهم مرتبط باشند و به‌صورت همزمان منتشر شوند. به‌بیان‌دیگر باید 9 پست که سه سطر را تشکیل می‌دهند سه داستان مختلف  را روایت کند. 

• خط‌های عمودی : این نوع layout به نسبت layout های دیگر کمی پیچیده است و شما برای طرح‌ بندی باید یک زمان‌بندی دقیقی داشته باشید، منظور از زمان‌ بندی دقیق این نیست که در یک زمان و ساعت مشخص پست را منتشر کنید. در اصل باید برای هر ستون یک موضوع را در نظر بگیرید و در هر زمان که می‌خواهید پست را منتشر کنید دقت کنید که پست در کدام ستون قرار می‌گیرد و قرار است چه عکسی با چه محتوایی را منتشر کرد. 

• استفاده از layout  پازل : در این نوع از طرح‌ بندی باید عکس‌ها را به‌صورت پازل مانند دربیاورید. به این صورت که یک عکس را به 9 قسمت تقسیم کرده و سپس هر کدام را در پست‌های متفاوت منتشر می‌کنید. دلیل اینکه می‌گوییم به نه قسمت تقسیم شود این است که زمانی که فالوور وارد صفحه شما می‌شود می‌تواند نه پست را در یک نظر نگاه کند. طراحی LAYOUT اینستاگرام تنها در دو صورت از این قابلیت استفاده می‌کند، اول به افرادی توصیه می‌شود که تازه‌ وارد اینستاگرام شده‌اند و به دنبال جذب فالوور جدید هستند و دوم برای افرادی که می‌خواهند یک کمپین جدید راه‌ اندازی کنند. دقت داشته باشید اگر به‌صورت مدام بخواهید از این طرح استفاده کنید قطعاً مخاطب همیشگی شما خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد که شما را آنفالو کند. 
 
• استفاده از رنگ ثابت : در این مدل باید یک سبک و رنگ مشخص را برای صفحه خود انتخاب کنید و تمامی پست‌هایی که می‌گذارید حول همین سبک و رنگ باشد. به‌ عنوان‌ مثال شما می‌خواهید در زمینه محیط‌ زیست کار کنید پس بهتر است رنگی که نشان‌ دهنده کار شما است را انتخاب کنید مثلاً رنگ سبز و سفید سپس سعی کنید در تمامی پست‌هایی که می‌گذارید از این رنگ‌ها استفاده کنید.

• استفاده از قاب سفید : اگر می‌خواهید تمامی پست‌های شما داری یک آرامش خاص باشد بهتر است این طرح را انتخاب کنید برای بهتر شدن عکس‌ها در این پست‌ها بهتر است از فیلتر  VINTAGE استفاده کنید این فیلتر حاشیه را کمی تیره‌تر می‌کند.

اپلیکیشن برای طراحی LAYOUT  اینستاگرام 

 اینستاگرام در اصل یک برنامه‌ای برای اشتراک ‌گذاری تصاویر است اما از آنجایی‌ که اینستاگرام از نرم‌ افزارهایی است که همیشه می‌خواهد به‌ روز باشد و حرفی تازه برای گفتن داشته باشد چندی پیش تصمیم گرفت قابلیتی  را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد که بتوانند تصاویر خود را به‌صورت ویژه به انتشار بگذارند به همین دلیل برنامه‌ای  به نام layout  را منتشر کردند تا کاربران بتواند به‌ صورت خلاقانه آنها را در صفحه خود منتشر نمایند. در گام نخست  این  برنامه برای سیستم‌عامل  آی او اس  طراحی شد  و بعدازآن نسخه اندروید آن توسط اینستاگرام منتشر شد. 
اگر می‌خواهید عکس‌های خود برای اینستاگرام آماده کنید می‌توانید از اپلیکیشنی های مخصوص برای طراحی LAYOUT  اینستاگرام استفاده کنید. محبوب‌ ترین اپلیکیشنی که در این حوزه وجود دارد Layout  from instagram است. می‌توان از طریق این نرم‌ افزار عکس مورد نظر خود را بگیرید و یا از گالری انتخاب نمایید  و سپس حداکثر 9 عکس را کنار یکدیگر قرار دهید.  با استفاده از ابزارهایی که در این نر افزار وجود دارد می‌توان تصاویر را جابجا کرد، تغییر سایز داد و یا حتی افکت مورد نظر را بر روی آنها قرار دهید. بعد از آماده شدن عکس‌ها می‌توانید یا عکس‌ها را در گالری ذخیره نمایید و یا  در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

روش ساختن تصویر در layout   

 اگر می‌خواهید با شیوه طراحی LAYOUT  اینستاگرام  آشنا شوید بهتر است روش کار کردن با  اپلیکیشن  layout  که  اینستاگرام منتشر کرده  است آشنا شوید و از این طریق بتوانید تصاویر کلاژ را برای اینستاگرامتان آماده کنید. در این قسمت به روش ساختن تصویر در  layout  اشاره‌ کرده‌ایم :  

زمانی که صفحه را باز می‌کنید به  صورت پیش فرض عکس‌های اخیری که در گالری است نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از سه گزینه که در پایین عکس وجود دارد  عکس موردنظر را انتخاب کنید. این سه گزینه به این صورت است که : 
• Gallery: تمامی عکس‌های داخل گالری را نمایش می‌دهد. 
• Face: عکس‌هایی که دارای تصویر صورت هستند. 
• Recents: سی عکس آخری که در این برنامه بیشتر از آن استفاده کرده‌اید. 
 در مرحله بعدی می‌توانید از هر روشی که می‌خواهید حداکثر نه عکس را انتخاب  نمایید. 
در این گام وارد چیدمان و ویرایش عکس‌ها می‌شوید و گزینه‌های زیر نمایش داده می‌شوند.
• Replace:  اگر می‌خواهید عکس انتخابی را با عکس دیگر عوض کنید. 
• Mirror , flip: می‌توانید جهت عکس را به هر سمتی که می‌خواهید تغییر دهید. 
• Border: یک مرز با استفاده از قالب و حاشیه گذاری بین عکس‌ها  ایجاد کنید. 
سپس می‌توانید بر روی  هر عکسی که می‌خواهید  کلیک کنید و ویرایش‌های موردنظر را بر روی آنها اعمال کنید. 
و در آخر  می‌توانید عکس را ذخیره و یا در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر مانند اینستاگرام و فیس‌ بوک منتشر نمایید.

برنامه‌های جانبی اینستاگرام 

• اینستاگرام برای اینکه  از دید کاربران خود تکراری نباشد و همیشه جذاب باشد برنامه‌های کاربردی منتشر می‌کند که از آن طریق کاربران  بتوانند مدیریت و آنالیز خوبی بر روی پست‌های خود داشته باشند و همچنین پست‌ها را مطابق باسلیقه خود طراحی کنید. این کار در کنار خرید فالوور شما را در داشتن یک پیج پرمخاطب و فعال یاری خواهد کرد. در زیر به مهم‌ ترین برنامه‌های جانبی اینستاگرام اشاره‌ کرده‌ایم : 
• برنامه‌های مربوط به اینستاگرام: Boomerang با استفاده از این نرم‌ افزار که توسط  اینستاگرام منتشر شده است کاربر و فالوورها می‌تواند ویدیوهای جالب و بسیار کوتاه منتشر کند. در اصل این  ویدیو از چند تصویر پشت سرهم یک فیلم کوتاه تولید می‌کند. 

• نرم‌ افزار طراحی پست اینستاگرام : Layout با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید چندین عکس مرتبط با یکدیگر را به‌صورت زیبا و خلاقانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. 

• برنامه‌های مربوط به اینستاگرام : Hyperlapse با استفاده  از این روش می‌توان یک ویدیو طولانی را مانند غروب آفتاب درزمانی کوتاه منتشر کرد. 

• نرم‌ افزار مکمل اینستاگرام : Repost از این نرم‌ افزار می‌توانید عکس‌هایی که توسط کاربران دیگر منتشرشده است با مجوزهای رسمی دوباره در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید. 

• نرم‌ افزار طراحی پست اینستاگرام : VSCO این نرم‌ افزار برای ویرایش تصاویر استفاده می‌شود. 

• نرم‌ افزار مدیریت اکانت اینستاگرام : Hootsuite برای مدیریت بهتر پست‌های اینستاگرام است که فرد بتواند  زمان‌ بندی ها برای انتشار پست‌ها را به‌صورت دقیق انجام دهد. 

• نرم‌ افزار مدیریت اکانت اینستاگرام : Sendible این نرم‌افزار یکی دیگر از نرم‌افزارهای مدیریتی اینستاگرام است که فرد می‌تواند به‌ راحتی پست‌های خود را مدیریت کند و حتی به دنبال کنندگان و فالوورهای خود پاسخ دهد.

• نرم‌ افزار آنالیز اینستاگرام : SocialRank با این برنامه می‌توان آنالیز خوبی برای پست‌هایی که منتشر کرده‌اید داشته باشید.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۸)

  • فریبا
    فریبا پاسخ

    لایک چجوری میشه خرید از سایت فالووریاب؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      فروش لایک نداریم

  • شقایق
    شقایق پاسخ

    کامنتاییی که فالوورا برام میزارن نشون نمیده بعد که میرم زیر پستام میبینم کامنت اومده

    • فالووریاب
      فالووریاب

      نوتیفیکیشن کامنت را در تنظیمات پیجتان فعال کنید

  • هاجر حاجیان
    هاجر حاجیان پاسخ

    سلام قبلا استوری هام حدود ۹۰نفر بازدید داشت ولی الان مشکل داره و خیلی از دوستهام نمیتونن استوریمو ببینن .دلیلس چیه؟

  • رامین رنجبر
    رامین رنجبر پاسخ

    سلام؛ مطلب خیلی خوبی بود؛ ولی با این سطح اطلاعات ارایه شده، نداشتن عکس و تصویر عجیب هست!!

  • مجتبی
    مجتبی پاسخ

    ممنونم از معرفی برنامه ها و یه سوال اینکه این برنامه‌ها رو از گوگل پلی باید دانلود کرد ؟و مستقیم وارد اینستا میشه یا جداگانه خروجی میگیری ازش

    • فالووریاب
      فالووریاب

      برنامه ها از گوگل پلی یا اپ استور دانلود می شوند

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال