-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
اینگیجمنت پیج اینستاگرام خود را محاسبه کنید

اینگیجمنت پیج اینستاگرام خود را محاسبه کنید

تا به حال به نحوه ارزیابی پیج‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟ این‌که چه شاخص‌هایی برای تحلیل و آنالیز یک پیج در اینستاگرام وجود دارد؟ چگونه است که یک پُست برای افراد بیشتری به نمایش درمی‌آید؟ یا یک پیج، موفقیت بیشتری در افزایش فالوور اینستاگرام تجربه می‌کند؟

این‌که یک محتوا در اینستاگرام تا چه حد تاثیرگذار بوده یا چند درصد از فالوورهای یک پیج، فعال هستند، از طریق نرخ تعامل در اینستاگرام یا Instagram Engagement Rate قابل اندازه‌گیری است.

اگر تمایل دارید بدانید نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه محاسبه می‌شود با ما همراه باشید.

 

اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟

میزان مشارکت و تعامل کاربران اینستاگرام با انواع محتوایی که شما در این شبکه اجتماعی تولید می‌کنید، اینگیجمنت نامیده می‌شود. به عبارت دیگر؛ نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی، نسبت میزان تعامل‌کنندگان با یک پست به کل افرادی است که پست خاصی را در اینستاگرام مشاهده کرده‌اند.

در فاکتورهای تحلیل آمار و آنالیز یک پُست در اینستاگرام، نرخ تعامل از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طوری که هرچه نرخ تعامل پُست‌های‌تان در اینستاگرام را بالاتر ببرید؛ میزان نمایش پُست‌های شما افزایش یافته، امکان جذب فالوور اینستاگرام بیشتر شده و پیج شما رشد سریع‌تری را تجربه خواهد کرد.

براین اساس و به دلیل اهمیت این موضوع، در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، عواملی که روی اینگیجمنت اینستاگرام تاثیر دارند نیز از اهمیت بسزایی برخوردارند.

تنها لایک، کامنت و تعداد بازدید نرخ تعامل در اینستاگرام را افزایش نمی‌دهد بلکه ارسال شدن در دایرکت، منشن کردن و سیو کردن و به ویژه دنبال کردن هشتگ‌ها، مشارکت در IGTVو تعامل در استوری‌ها نیز مهم به نظر می‌آید. در واقع هر واکنشی که در اینستاگرام به عنوان تعامل تعریف شده باشد، بر روی اینگیجمنت ریت اینستاگرام تاثیر می‌گذارد.

 

دلیل اهمیت نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت چیست؟

اینگیجمنت به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارها در اینستاگرام مارکتینگ، به شما کمک می‌کند تا دریابید محتوای‌تان تا چه اندازه برای فالوورها جذاب است. جذب مخاطب یا افزایش فالوور اینستاگرام، همان چیزی است که شما را به اهداف بازاریابی‌تان نزدیک می‌کند.

به عبارت دیگر، کم بودن نرخ اینگیجمنت شما در اینستاگرام، نمایان‌گر عدم موفقیت‌تان در برنامه‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی شماست چرا که نرخ اینگیجمنت، میزان وفاداری فالوورهای شما نسبت به حساب کاربری‌تان را نشان می‌دهد.

البته دقت کنید که اینگیجمنت اینستاگرام، به تعداد فالوور بستگی ندارد.

بسیاری از صفحات بیزنسی در اینستاگرام و اینفلوئنسرها برای بالابردن نرخ تعامل یا اینگیجمنت پیج خود در اینستاگرام، تمام تلاش خود را به کار می‌بندند؛ اما باید توجه کرد که دلیل این همه تلاش، نمایان‌گر تولید بسیار خوب محتوای است چرا که مخاطبان آن را پسندیده‌اند و نیز نشان می‌دهد که فالوورهای شما در اینستاگرام، غیرواقعی یا فیک نیستند.

بنابراین زمانی که فالوورها واقعی باشند؛ کمپین‌های تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان گذاشته و می‌تواند افزایش فالوور اینستاگرام را برای پیج شما به همراه داشته باشد و شما را به یک برند تبدیل کند.

البته که در زمان تبلیغات نیز، چنین صفحاتی در اینستاگرام با اینگیجمنت ریت بالا، مبلغ بیشتری را جذب می‌کنند.

 

چه عواملی روی اینگیجمنت اینستاگرام تاثیر می‌گذارند؟

عواملی که روی اینگیجمنت اینستاگرام تاثیر دارند عبارت‌اند از:

Website click, Reach, Impression, Profile visit, Comment, follower, Like, View, Saved photos, Share

خرید فالوور

در صورتی که پیج اینستاگرام شما بیزنسی باشد، امکان دسترسی به این آمار را دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیج بیزنسی در اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

 

نحوه محاسبه اینگیجمنت ریت

اما برای محاسبه درصد اینگیجمنت یک پیج در اینستاگرام چگونه باید عمل کرد؟

در محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام، معیار اندازه‌گیری تعامل مخاطبان با محتوا یا محتواهای ایجاد شده بررسی می‌شود.

بسیاری با تقسیم مجموع لایک و کامنت بر تعداد فالوور و محاسبه آن به درصد، نرخ تعامل را مشخص می‌کنند:

افزایش فالوور

 

برخی دیگر، از اهمیت ایمپرشن (imperssion) نسبت به تعداد فالوور اینستاگرام سخن می‌گویند و فرمول این محاسبه را به شکل زیر تغییر داده‌اند:

 

برخی دیجیتال مارکترها نیز از اهمیت تعداد save و share می‌گویند و آن‌ها را مهم‌تر از تعداد لایک و کامنت می‌دانند و از فرمول‌های زیر برای این محاسبه استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که فرمول‌های متفاوتی برای محاسبه نرخ اینگینجمنت اینستاگرام وجود دارد.

 

اما برای محاسبه درصد اینگیجمنت یک پیج در اینستاگرام، راه دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از وب‌سایت‌ها با توجه به آدرس پیج اینستاگرامی، بر اساس میانگین تعداد لایک‌ و کامنت‌ها، درصد اینگیجمنت پیج  اینستاگرام را محاسبه می‌کنند که در ادامه، به برخی از آنها که به صورت Free در این خصوص خدمات ارائه می‌دهند؛ اشاره می‌کنیم.

از طریق سایت‌های زیر می‌توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را مشاهده کنید:

 

phlanx

 

socialblade

 

ninjalitics

 

influencerfee

 

triberr

 

tanke

 

نکاتی در خصوص نرخ تعامل در اینستاگرام

** نرخ تعامل در رسانه اجتماعی اینستاگرام بین 0 تا 10 درصد است. نرخ تعامل %1 نرخ تعامل قابل‌قبول و نرخ تعامل بالای %1 بهترین نرخ تعامل به شمار می‌رود. بر اساس استاندارد جهانی میزان نرخ تعامل بین 1 تا 3 درصد نرخ تعامل خوب در اینستاگرام است.

*تشخیص فیک و یا واقعی بودن فالوورهای یک پیج و تحلیل میزان رشد و تعامل پیج اینستاگرام از مزایای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام است

*بالا بودن نرخ تعامل اینستاگرام، نمایانگر موفقیت یک پیج در تولید محتوای با کیفیت و تاثیرگذارتر بودن آن پیج است

 

نرخ تعامل اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

اطلاعاتی که نرخ تعامل در اینستاگرام ارائه می‌دهد، در افزایش میزان رشد و تعامل پیج اینستاگرام در طول زمان به شما یاری می‌رساند و کمک می‌کند که مناسب‌ترین پیج‌ها را برای انجام امور تبلیغات خود برگزینید.

به عبارت دیگر، نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت از شاخص‌های بسیار مهم در اینستاگرام است که هر چه درصد آن بیشتر باشد، عملکرد موفق‌تر شما را در این شبکه اجتماعی نمایان می‌سازد.

 

به طور خلاصه، در الگوریتم جدید اینستاگرام پست‌ها برای 10 درصد از مخاطبان نمایش داده می‌شود اما اگر یک محتوای جذاب و باکیفیت، مخاطبان را درگیر کند، اینستاگرام این موضوع را تشخیص داده و آن پست‌ را بیشتر در معرض دید این دسته از مخاطبان قرار می‌دهد.

این موضوع شانس قرار گرفتن پست‌ در Explore اینستاگرام را افزایش می‌دهد و در نهایت، این امر منجر به افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود.

 

در پایان، به خاطر داشته باشید که برای افزایش فالوور اینستاگرام، حتما به بالابردن میزان اینگیجمنت پیج خود توجه کنید.

با توجه به میزان اهمیت نرخ تعامل اینستاگرام، در مقاله دیگری، روش‌های افزایش اینگیجمنت اینستاگرام را برای شما شرح خواهیم داد.

در صورتی که تصمیم به خرید فالوور اینستاگرام گرفتید حتما در نظر داشته باشید فالوور واقعی خریداری کنید تا اینگیجمنت اینستاگرام شما نزول نکند.

 

آموزش اینستایت اینستاگرام

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۷)

  • شهرزاد
    شهرزاد پاسخ

    پیجم بسته شده از امروز صبح اصلا بالا نمیاد چیکار کنم چاره چیه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      طبق اموزش برگردادندن پیج اینستاگرام در سایت پیجتان را بازیابی کنید

  • کوروش
    کوروش پاسخ

    لطفا اگر میشه پیج اینستامو باز یابی کنین نه رو جیمیل هس نه رو شماره

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بدون دسترسی به ایمیل و شماره اصلا نمیتوان پیج را بازیابی کرد

  • شقایق
    شقایق پاسخ

    ایمیلم از دست دادم و شماره تلفن میزنم میگه کاربری پیدا نشد چجوری برم توپیجم

    • فالووریاب
      فالووریاب

      حتما اطلاعات پیج را اشتباه وارد میکنید

  • کوشکی
    کوشکی پاسخ

    دیروز کلی فالو کردم و با یه برنامه 100 تا انفالو کردم بعد الان پیجم قفل شده نمیتونم برم داخل پیجم

    • فالووریاب
      فالووریاب

      احتمالا پیجتان بلاک شده
      وارد نسخه وب اینستاگرام شوید ببینید میتوانید وارد پیج شوید؟

  • امید
    امید پاسخ

    پیجم پریده تو اینستا، وقتی فرمو میزنم میگخ Thanks for providing your info! ولی دیگه اتفاقی نمیفته

    • فالووریاب
      فالووریاب

      اموزش های مربوط به برگرداندن پیج را درسایت بخوانید

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال