-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

 

اهمیت اقدامات لازم برای رشد و تاثیر بر مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام را دستِ‌کم نگیرید! بکوشید تا کسب و کارتان از آگاهی برند خوبی برخوردار باشد و برای این منظور باید برخی اصطلاحات و کاربرد آنها را در اینستاگرام به خوبی بدانید. داشتن اطلاعاتی از این دست در کنار خرید فالوور اینستاگرام، پست‌گذاری هدفمند و تعامل با فالوورها می‌تواند به رونق پیج شما و کسب و کارتان کمک شایان توجهی کند.

یکی از این مسائل، آگاهی از تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام است!

 

با خواندن این مقاله به خوبی به درک مناسبی از تفاوت Reach و Impression و نحوه بهره‌برداری از آن برای تحلیل فالوور اینستاگرام خواهید رسید.

فالووریاب در این مقاله و سایر مقاله‌های آموزشی اینستاگرام؛ می‌کوشد تا به صورت کامل و مفهومی هرآنچه برای افزایش فالوور اینستاگرام و راه‌کارهای حفظ آن نیاز دارید بدانید، برای شما فراهم کند.

 

در مقاله‌ای با عنوان «اینگیجمنت پیج اینستاگرام خود را محاسبه کنید» از اهمیت اینگیجمنت در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و قدرت افزایش فالوور اینستاگرام برای‌تان گفتیم؛ ولی زمانی که صحبت از استراتژی است، هدف، ارزیابی دقیق معیارها و یافتن زمینه برای افزایش تلاش‌ها در آن زمینه است.

 

از آنجایی که معمولا آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای استفاده از آنها ارائه نمی‌شود و بیشتر کاربران به صورت تجربی و در حین فعالیت با قابلیت‌ها و نحوه کار با این شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند؛ اصطلاحات این رسانه‌های اجتماعی غالبا اشتباه تفسیر شده و گاهی برخی اصطلاحات حتی به صورت هم معنی تفسیر می‌شوند. در حالی‌که با دانستن این تفاوت‌ها کار کردن با شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان‌تر می‌شود چون هرکدام تعریف و کاربرد خاص خود را دارد.

اگر پیج اینستاگرام شما بیزنس باشد یا با پروفایل حرفه‌ای Professional account  در اینستاگرام سر و کار دارید؛ حتما واژه‌های Reach  (ریچ) و Impression (ایمپرشن) را دیده‌اید. دو مفهوم اصلی و اساسی که از اهمیت بسیاری برخوردارند و این روزها در فرآیند اینستاگرام مارکتینگ تحلیل آمارها و بررسی یک پیج اینستاگرام از موارد بسیار مهم به حساب می‌آیند.

این حجم از اهمیت به دلیل این است که شما در بین فالوورهای اینستاگرام‌تان هر چه از نحوه و نوع برخورد مخاطبان‌تان آگاهی بیشتری داشته باشید؛ می‌توانید با تصمیم‌های درست و بهینه‌تر در آینده؛ افزایش فالوور اینستاگرام را در پیج خود شاهد باشید و این فرآیند می‌تواند در انتخاب سوژه‌های محتوایی و تولید و خلق محتوای شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

با این‌که بازاریابان از دو اصطلاح ریچ و ایمپرشن بسیار استفاده می‌کنند؛  کمتر کسی از تفاوت و دلیل اهمیت این دو شاخص در اینستاگرام آگاهی دارد؛ بنابراین، پیش از این‌که این معیارها را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید، بهتر است مختصر و مفید در مورد ریچ و ایمپرشن، تفاوت‌ها و اهمیت آنان در اینستاگرام مطالبی را بیاموزیم.

 

Reach  را بشناسیم

واژه «ریچ»(Reach)  در لغت به معنای «رسیدن» ترجمه شده اما در اینستاگرام معنی متفاوتی دارد. ریچ در اینستاگرام به معنای بازدیدکننده است.

برای درک بهتر؛ یک مثال می‌زنیم:

اگر در قسمت insights پست شما، عدد ریچ Reach روی 650 بود به چه معناست؟

می‌توان گفت اگر در قسمت insights پست اینستاگرام، عدد ریچ Reach روی 650 باشد به این معناست که 650 اکانت در اینستاگرام به این پست شما رسیده‌اند.

به این نکته توجه کنید که اگر یک اکانت چندین بار پست شما را دیده‌ باشد؛ روی آمار ریچ تاثیر نمی‌گذارد و تعداد آن را افزایش نمی‌دهد یعنی هر چندبار که یک اکانت از پست شما در اینستاگرام بازدید کند، فقط یک ریچ ثبت می‌شود.

بنابراین، شما می‌توانید از این آمار استفاده کنید و متوجه شوید که چند نفر یا فالوور اینستاگرام به این پست شما در اینستاگرام رسیده‌اند.

البته روش‌های گوناگونی وجود دارد که پست اینستاگرام شما را به این اکانت‌ها می‌رساند. مثلا یک اکانت ممکن است از صفحه Home  یا «فید»  Feed اینستاگرام، از طریق هشتگ‌ها، از طریق لوکیشن‌ها، از طریق استوری و دایرکت دیگران یا حتی از طریق اکسپلور و... پست شما را در اینستاگرام دیده باشد.

 

دقت کنیم:

درست است که در مثال بالا گفته شد 650 اکانت به پست شما در اینستاگرام رسیده‌اند اما این بدان معنی نیست که به پست اینستاگرام شما توجه کرده یا تعامل مدنظرتان را برقرار کرده‌ باشند. حتی این احتمال هست که برخی از اکانت‌های اینستاگرام در برخورد با پست شما، خیلی سریع عبور کرده و توجه چندانی را لحاظ نکرده باشد؛ که این امر نیز دلایل خاص خود را دارد.

مثلا ممکن است موضوع محتوای پست اینستاگرام شما برای او به اندازه کافی جذاب نبوده یا محتوای جذب‌کننده‌ای ارائه نکرده باشید و حتی این محتوا نتوانسته تاثیر سریعی بر مخاطب گذاشته و او را متقاعد به تعامل کند.

 

پس در این قسمت متوجه می‌شویم که با واکنش‌های متفاوتی از کاربران اینستاگرام در مواجهه با پست مورد نظر روبه‌رو هستیم:

برخی از اکانت‌های اینستاگرام ممکن است سریع از پست اینستاگرام شما رد شده باشند

برخی دیگر از این اکانت‌ها در اینستاگرام؛ احتمالا پست را دیده‌اند اما تعاملی به شکل لایک و کامنت نداشته‌اند

تعدادی از کاربران اینستاگرام ممکن است پست شما را در اینستاگرام ذخیره کنند تا در فرصت مناسب دیگری آن را مشاهده کنند.

و پست اینستاگرام شما مسلما تعاملی مثل فالوکردن، لایک، کامنت، اشتراک و.. را از برخی دیگر از اکانت‌های اینستاگرام شاهد بوده است.

 

اکنون که با مفهوم «ریچ»  Reach در اینستاگرام آشنا شدیم می‌توانیم از رفتار فالوورها و اکانت‌های اینستاگرام درک بهتری داشته باشیم و به‌گونه‌ای مخاطب خود را در اینستاگرام بهتر بشناسیم. به یاد داشته باشید که این مهم شما را در مدیریت پیج اینستاگرام‌تان بسیار یاری می‌رساند.

در بخش بعدی، از «ایمپرشن»  Imperssion و اهمیت آن برای‌تان می‌گوییم:

 

 

Impression  را بشناسیم

واژه ایمپرشن (Impression) در لغت به معنای احساس ترجمه شده و البته که در مفهوم استفاده شده در اینستاگرام؛ معنای دیگری دارد. ایمپرشن در اینستاگرام معنای بازدید را می‌رساند.

برای درک بهتر از عملکرد ایمپرشن؛ یک مثال می‌زنیم:

اگر در قسمت insights پست شما، عدد ایمپرشن Impression روی 650 بود به چه معناست؟

می‌توان گفت اگر در قسمت insights پست اینستاگرام، عدد ایمپرشن Impression روی 650 باشد به این معناست که 650 بازدید روی پست شما در اینستاگرام ثبت شده است.

این نکته را در نظر داشته باشید که این عدد با ریچ کاملاً متفاوت است زیرا ممکن است یک اکانت، چندین بار پست اینستاگرام شما را مشاهده کند که در این حالت برای شما چند ایمپرشن و فقط یک ریچ ثبت می‌شود.

به عبارت ساده‌تر؛ هنگامی که یک اکانت اینستاگرام، پست شما را 4 بار مشاهده کند، عدد Reach  روی 1 قرار می‌گیرد و تعداد Impression  روی 4 قرار می‌گیرد چرا که ایمپرشن فقط تعداد بازدید را محاسبه می‌کند و هر اکانتی در اینستاگرام هر چندبار پست اینستاگرام شما را مشاهده کند، تنها یک ریچ برای پست شما ثبت می‌شود.

 

دقت کنیم:

یکی از مواردی که می‌تواند به شما میزان جذابیت محتوای‌تان در اینستاگرام را نشان دهد نسبت تعداد ایمپرشن یک پست به تعداد ریچ آن است.

به دیگر سخن؛ هرچه نسبت تعداد ایمپرشن پست اینستاگرام شما تعداد بیشتری نسبت به عدد ریچ آن پست در اینستاگرام داشته باشد، محتوای منتشر شده شما در اینستاگرام از جذابیت بیشتری برخوردار بود به گونه‌ای که باعث شده فالوور اینستاگرام شما یا سایر کاربرانی که در اینستاگرام پست شما را دیده‌اند؛ چندین بار به پست شما برگردند و آن را مشاهده کنند. این موضوع نشانه مثبت در محتوای اینستاگرام شماست.

این امر را می‌توانید در خودتان نیز بیابید. گاهی پست جذابی را می‌بینید و برای آن کامنت می‌گذارید، کامنت شما پاسخ داده می‌شود به شکلی که شما را دوباره ترغیب به ارائه پاسخ دیگری می‌کند و این تعامل، ایمپرشن پست اینستاگرام را چندین برابر می‌کند.

 

و اما تفاوت ریچ و ایمپرشن را به سادگی در شکل زیر می‌توانید مشاهده کنید تا هرگز از ذهنتان بیرون نرود.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با ارائه محتوای جذاب و تحلیل آن با استفاده از این اطلاعات در افزایش فالوور اینستاگرام و در نتیجه افزایش قدرت کسب و کارتان در اینستاگرام بهره ببرید.

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۲۱)

  • زهره امیری
    زهره امیری پاسخ

    خیلی ممنون از مطالب کاربردی‌تون من دوتا پیج دارم که هر دو کریتورن ولی یکیشون ایمپرشن داره تو اینستات و اون یکی که اصلیه نداره
    چطور میتونم فعالش کنم که دیدا بشه تو اینسایت

  • ماندانا
    ماندانا پاسخ

    از سایتتون فالوور خریدم، چطوری باید ربات را برای شروع فالوورگیری روشن کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      پیجتان را ثبت کنید و ربات فالووریاب را روشن کنید

  • نیما
    نیما پاسخ

    پیج من دیسیبل شده میگه تایید کن تا 30 روز، اما وقتی میرم تصویرا که میاد ناقصه چیکار کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      با کامپیوتر وارد نسخه وب اینستاگرام شوید و تصاویر را وریفای کنید

  • خسرو
    خسرو پاسخ

    من 40 هزار تا فالوور میخوام اما نیست تو پکیج هاتون !!

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بالاترین پکیج 10 کا می باشد ، میتوانید چندین بار خرید فالوور انجام دهید

  • پیام
    پیام پاسخ

    اپلیکیشن برای گوشی ایفون هم دارید؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بله اپلیکیشن برای تمام گوشی ها موجود است

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال