-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
ابعاد پست و استوری در اینستاگرام چقدر است؟ آموزش کامل

ابعاد پست و استوری در اینستاگرام چقدر است؟ آموزش کامل

 

وقتی می‌خواهید یک استوری یا پست جدید برای پیج اینستاگرامی خودتان طراحی کنید، اولین چالش، ابعاد آن پُست یا استوری است. ابعاد پُست باید به اندازه‌ای باشد که زمانی که آن را در پیج اینستاگرام منتشر می‌کنید، از کیفیت آن کم نشود و نیز، برای گذاشتن پست‌های اسلایدی (آلبومی) در اینستاگرام یک اندازه مشخص برای همه اسلاید‌ها داشته باشید.

 

زمانی که برای اولین‌بار، اینستاگرام فعالیت خود را آغاز و در میان مردم نفوذ کرد، این امکان برای کاربران اینستاگرام فراهم بود که عکس‌های خود را به نسبت یک‌به‌یک در اینستاگرام منتشر کنند.

بنابراین کاربر اینستاگرام باید عکس عمودی یا افقی را با ابزارهای ویرایش عکس، ادیت می‌کرد و برش می‌زد که کاری بسیار زمان‌بر و کسل‌کننده بود.

کم‌کم با اضافه شدن ابزارهای مختلف به اینستاگرام، قابلیت‌های مختلفی برای اندازه‌های عکس و فیلم در قالب‌های پُست، استوری، IGTV و... در اینستاگرام به این اپلیکیشن افزوده شد که استفاده از اینستاگرام را آسان‌تر و در نهایت جذاب‌تر کرد.

اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد تا بتوانند در سایزهای مختلفی نسبت به انتشار پست و استوری خود بپردازند.

 

به همین منظور، دانستن ابعاد استاندارد در اینستاگرام خالی از لطف نیست.

در این مقاله، ابعاد همه چیز را در اینستاگرام برای شما به طور مشخص شرح می‌دهیم تا بتوانید عکس‌ها و ویدئوهای‌تان را با ابعاد مناسب و وضوح مطلوب در پیج اینستاگرام خود برای فالوورهای‌تان به نمایش بگذارید.

 

برای دانستن سایز پُست در اینستاگرام، ابعاد استوری اینستاگرام و سایز فیلم IGTV اینستاگرام با فالووریاب همراه باشید.

 

اهمیتِ دانستنِ اندازه‌های ابزار اینستاگرام

بهتر است در خصوص اندازه عکس‌ و ویدئو‌ در پُست‌ها و استوری‌ها در پیج اینستاگرام بیشتر بدانیم تا مطابق با اصول استاندارد اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در بین مردم ایران پیش برویم. قطعا این مهم در جذب فالوور اینستاگرام برای پیج اینستاگرام ما بی‌تاثیر نخواهد بود.

 

تاریخچه ابعاد عکس در اینستاگرام

این‌که اندازه تصاویر اینستاگرام باید چه قدر باشد، پرسشی است که بسیاری از کاربران اینستاگرام با آن درگیر هستند.

جالب است بدانید که اندازه عکس‌های اینستاگرام در ابتدا، ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل بود که بعد از مدتی، اینستاگرام این استاندارد را تغییر داد و آن را به سایز ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل را ارتقا داد. در جولای سال ۲۰۱۵ اندازه تصاویر اینستاگرام به ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تغییر یافت تا در سایر صفحه نمایش دیوایس‌ها با وضوح تصویر بالاترتصاویر قابل قبولی را ارائه دهد.

 

قبلا اینستاگرام محدودیت سایز برای پُست عکس داشت و اینستاگرام اجازه آپلود عکس‌هایی را می‌داد که مربعی شکل بودند یا به عبارت دیگر، طول و عرض عکس‌ها با هم برابر بود. اما اخیرا این محدودیت برداشته شده و امکان آپلود عکس و فیلم در ابعاد افقی و عمودی با سایزهای متنوع روی پلت‌فرم اینستاگرام فراهم شده است.

 

و اما اندازه‌های استاندارد اینستاگرام

باید بدانیم که تصاویر منتشر شده خود را در چه ابعادی طراحی و آماده کنیم که مطابق با استانداردهای مشخص شده اینستاگرام باشد و از سوی دیگر، برای پیج‌های اینستاگرام کسب و کار، بهترین بازدهی را در تطابق با اصول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید و پیش‌تر نیز گفته شد؛ اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در این روزهاست و به جرات می‌توان گفت اینستاگرام پُرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در بین کاربران ایرانی، به شمار می‌آید.

امروزه در بازار رقابت و به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا، استفاده از ابزار دیجیتال را‌ه‌حل بسیار مناسبی برای تبلیغات و ارائه اطلاعات در خصوص کالا و خدمات است و می‌توان گفت که بازاریابی دیجیتال از متدهای ضروری در فروش و بازاریابی به حساب می‌آید و دیگر برتری به حساب نمی‌آید.

اگر شما دارای کسب و کاری در اینستاگرام و وب‌سایت و سایر فضاهای مجازی هستید؛ باید برای افزایش فالوور، کاربر و بازدیدکننده در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و تمام تلاش‌تان را به کار ببندید و برای این منظور، باید محتوای جذابی برای فالوور اینستاگرام تولید کنید.

برای داشتن محتوای مناسب به منظور جذب مخاطب و به طور خاص، جذب فالوور اینستاگرام در این مطلب، علاوه بر تولید محتوای ارزشمند و جذاب، باید ظاهری زیبا و فالوورپسند ارائه کنید و برای دست‌یافتن به چنین امکانی، باید با استانداردهای اندازه‌ ابزارهای مختلف در اینستاگرام آشنا باشید.

به همین دلیل سعی کردیم تا برخی از این استانداردهای اینستاگرام را در این مقاله برای شما تشریح کنیم.

 

در ادامه مطلب، می‌توانید جدول ابعاد استاندارد سایزهای عکس و فیلم اینستاگرام را در بخش‌های مختلف پست، استوری و IGTV مشاهده کنید.

 

 

نوع پست اینستاگرام

نسبت

سایز پست

عکس مربع

1:1

1080px  x 1080px

عکس افقی

1.91:1

1080px  x 608px

عکس عمودی

4:5

1080px  x 1350px

عکس استوری اینستاگرام

9:16

1080px  x 1920px

سایز کاور IGTV

1:1.55

420px  x 654px

فیلم مربعی اینستاگرام

1:1

1080px  x 1080px

فیلم افقی

1.91:1

1080px  x 608px

فیلم عمودی

4:5

1080px  x 1350px

 

نکته:

بهترین و ایده‌آل‌ترین سایز برای پست عکس‌ها و فیلم‌های اینستاگرام 1080 در 1080 پیکسل است. نسبت ابعاد یک پُست مربعی عکس و فیلم 1:1 است.

 

نکته:

در جدول بالا گفتیم که لازم نیست عکس‌های پست اینستاگرام شما حتما مربعی باشد و می‌توانید عکس‌های افقی و یا عمودی را نیز در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اما اگر تمایل دارید عکسی منتشر کنید که نسبت عرض و ارتفاع آن بیش از حد است لازم است آن را برش دهید.

 

نکته:

بیشترین فضای صفحه اینستاگرام، در پست‌های عمودی به کاربر داده می‌شود و مطالب بیشتری در پست‌های عمودی قابل نمایش هست.

 

نکته:

با تنظیم دوربین خود در بالاترین وضوح، می‌توانید تصاویر بهتری را تهیه کرده و پٌست‌های زیباتری را برای فالوور اینستاگرام به نمایش بگذارید چرا که این مهم، در جذب فالوور اینستاگرام بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

در مقاله دیگری، درباره «حداکثر سایز ویدیو در اینستاگرام برای آپلود» و «نحوه آپلود عکس افقی در اینستاگرام» برای شما خواهیم گفت.

برای خرید بازدید پست اینستاگرام کلیک کنید.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۱)

  • ثمین
    ثمین پاسخ

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

  • نیکا
    نیکا پاسخ

    سایز عکس برا پست کردن تو اینستا چنده؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سایزهای مناسب پست عکس و استوری در مطلب به صورت دقیق اورده شده است

  • مرجان
    مرجان پاسخ

    فالوور خریدم ازتون هنوز نبومده

    • فالووریاب
      فالووریاب

      به پشتیبانی فالووریاب تیکت دهید تا راهنمایی شوید

  • فرنوش
    فرنوش پاسخ

    سایز پست اینستاگرام بیشتر باشه چی‌ میشه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      مشکلی پیش نمی اید اندازه مشخص اینستاگرام عکس را پست می کند

  • هورا
    هورا پاسخ

    چجوری فالوور بخریم ازتون؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بعد از ثبت نام در سایت پکیج فالوور را خریداری کنید و از ربات فالوور استفاده کنید

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال