-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام (آپدیت جدید)

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام (آپدیت جدید)

 

مشکل باز نشدن اینستاگرام، مساله‌ی تازه‌ای نیست. در واقع با هر بار آپدیت جدید اینستاگرام و همچنین سایر اپلیکیشن های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، باز هم این امکان وجود دارد که اپلیکیشن در مواقعی باز نشود. مشکل باز نشدن اینستاگرام در آپدیت جدید نیز همین گونه است. این کار نکردن یا به اصطلاح کرش کردن (Crash) دلایل مختلفی دارد. در این مقاله به بررسی این دلایل و رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آپدیت جدید می‌پردازیم.

چرا اینستاگرام باز نمی شود؟

علت اصلی باز نشدن اینستاگرام عمدتا در بروز مسائل فنی، به‌روز نبودن خود اینستاگرام یا سیستم عامل گوشی و همچنین قطع بودن اینترنت است. این مشکل به دو صورت ظاهر می‌شود:

 

  1. باز نشدن اینستاگرام و یا ریفرش نشدن صفحه

  2. بسته شدن ناگهانی اینستاگرام

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام (آپدیت جدید)

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام چند مرحله دارد. در واقع باید طی چند مرحله عوامل مختلف را بررسی کنید تا متوجه ریشه مشکل شوید و آن را حل کنید. در ادامه این مشکلات احتمالی و روش تشخیص و راه حل مربوط به رفع آن‌ها را شرح می‌دهیم. معمولا با انجام یکی از این موارد مشکل حل می‌شود و شما می‌توانید مجددا دوباره وارد اینستاگرام شوید.

 

- قطعی اینترنت

ابتدایی‌ترین علت باز نشدن اینستاگرام، قطعی اینترنت است. بنابراین قبل از هر کاری، از متصل بودن گوشی خودتان به اینترنت اطمینان حاصل کنید. از اتصال به wifi و درست کار کردن مودم و یا داشتن اعتبار و تمام نشدن حجم اینترنت مطمئن شوید.

 

- بروز قطعی در سرور اصلی اینستاگرام

این مشکل را نمی‌توان حل کرد، اما می‌شود تشخیصش داد. به طور کلی برای اطلاع از وجود اختلال سراسری در یک اپلیکیشن یا سرویس اینترنتی، از سایت www.downdetector.com استفاده می‌شود. کافیست وارد این لینک شوید تا گزارش قطعی اینستاگرام به شما نشان داده شود. اگر با پیام زیر مواجه شدید، یعنی قطعی از سمت سرور اصلی نیست و باید سایر موارد را بررسی کنید. اگر هم قطعی از سمت سرور اینستاگرام بود، چاره‌ای جز صبر نیست تا زمانی که مشکل باز نشدن اینستاگرام رفع شود.

 

اگر با این 2 مورد، مشکل شما در باز نشدن اینستاگرام رفع نشد و همچنان موفق به باز کردن یا رفرش کردن آن نشدید، دیگر باید خود گوشی را بررسی کنید.

 

- آیا آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کرده‌اید؟؟

زمان دقیقی برای ارائه آپدیت اینستاگرام وجود ندارد و هر لحظه ممکن است نسخه جدید اینستاگرام برای اندروید یا آیفون از راه برسد! سعی کنید تا حد امکان آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنید. جهت دانلود آخرین ورژن اینستاگرام برای آیفون، گوش اندروید و همچنین ویندوزفون، اینجا کلیک کنید.

 

- آیا گوشی درست کار می‌کند؟

این مورد را نمی‌توان راحت تشخیص داد. اما برای احتیاط، یک دور گوشی را مجددا راه‌اندازی (Restart) کنید.

- عدم پاک شدن بعضی اطلاعات ورژن قبلی از حافظه گوشی

اگر با نصب نسخه جدید نیز کماکان مشکل باز نشدن اینستاگرام پابرجا بود، یک مرتبه حافظ کش و همچنین دیتا مربوط به اینستاگرام را از گوشیتان پاک کنید تا اطلاعات موقتی پاک شوند. دقت داشته باشید قبل از انجام این کار، حتما نام کاربری و رمز اکانت خودتان را از قبل بدانید.

حالا برای انجام این کار در گوشی با سیستم عامل اندروید، به آدرس زیر بروید و گزینه های Clear Cache  و  Clear Data را بزنید:

Settings > Apps > Instagram > Storage

در مورد گجت های با سیستم عامل iOS (آیفون، آیپد و...) امکان پاک کردن کش نیست. بلکه باید نرم‌افزار را پاک و مجددا نصب کنید. برای پاک کردن اینستاگرام از آیفون، این مسیر را دنبال کنید:


Setting > General > iPhone Storage > Instagram > Delete App

- نصب مجدد

اگر بعد از پاک کردن کش و دیتا، همچنان اینستاگرام باز نمی‌شود، یک دور مجدد آن را نصب کنید. بهتر است از گوگل پلی و اپ استور به عنوان منبع مورد اطمینان دانلود اینستاگرام استفاده کنید.

 

- تغییر IP

به طور کلی اینستاگرام روی تغییر IP کاربران حساس است. برای همین بهتر است با فیلترشکن وارد آن نشوید. در صورت خرید فالوور از فالووریاب نیز این نکته را در نظر داشته باشید تا از بروز اختلال در عملکرد ربات اینستاگرام جلوگیری شود. اما در این حالت که خود اینستاگرام باز نمی‌شود، یک مرتبه IP خود را با استفاده از VPN یا ابزارهای تغییر IP عوض کنید. این روش مخصوصا بعد از آپدیت کردن اینستاگرام، جواب می‌دهد.

 

- استفاده از اینستاگرام وب

معمولا وب سایت ها نسبت به اپلیکیشن‌ها باگ‌های کمتری دارند. برای همین یکی از راه های ورود مجدد به اینستاگرام، استفاده از نسخه وب سایت آن در مرورگر گوشی یا کامپیوتر است. روی این لینک کلیک کنید و وارد اینستاگرام وب شوید.

 

- بررسی ورژن اندروید و iOS

گاهی اختلال از اپلیکیشن نیست. بلکه از سیستم عامل است. در تنظیمات گوشی و از قسمت اطلاعات مربوط به آن، ورژن سیستم عامل و آپدیت بودن یا نبودن آن را بررسی کنید و اگر به‌روز نبود، اجازه دهید تا آپدیت شود.

- Reset Factory یا بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه

این آخرین قدم برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام است. توجه داشته باشید در این مرحله و با انجام این کار، تمام فایل‌ها و برنامه‌های گوشی شما پاک می‌شود و باید دوباره نصبشان کنید. پس قبل از هرکاری، یک بک آپ از اطلاعات گوشیتان تهیه کنید.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۷)

  • m.zaripour
    m.zaripour پاسخ

    سلام اینستا من اپدیت کردم باز نمی شود

  • a_f_s_a_n_e_a_m
    a_f_s_a_n_e_a_m پاسخ

    instagram

  • بارانا
    بارانا پاسخ

    سلام منم با اینکه اینترنتم قویه همش ارور میده تو اینستا پیج باز نمیشه

    • فالووریاب
      فالووریاب

      تمامی مراحل گفته شده در اموزش را انجام دهید مطمئنا مشکل بازنشدن پیجتان رفع می شود

  • سها
    سها پاسخ

    من فیلترشکن ندارم اینترنتمم سرعتش بالاس اما باز نمیشه اینستام

    • فالووریاب
      فالووریاب

      اگر حافظه اینستاگرام را پاک کردید و نتیجه نگرفتید، اینستاگرام را مجدد نصب کنید

  • کمال
    کمال پاسخ

    اگه اینستاگرامو اپدیت کنیم درست میشه باز میشه دیگه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      اگر از روش اپدیت جواب نگرفتید از روش های دیگر امتحان کنید

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال