-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام

آموزش مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام

در آپدیت اخیر اینستاگرام، این امکان فراهم شده است که کاربران به جای پاک کردن دائمی یک پست، آن را به طور موقت مخفی و آرشیو کنند. به شکلی که پست مورد نظر با تمام محتوا و کپشن و تگ‌ها و... به قسمت آرشیو (Archive) منتقل شده و تا زمانی که کاربر اینستاگرام بخواهد، از دید فالوورهایش مخفی خواهد ماند. در ادامه این مقاله با آموزش مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام همراه شما خواهیم بود.

 

چرا پست اینستاگرام را مخفی و آرشیو می‌کنیم؟

دلایل مختلفی برای مخفی و آرشیو کردن پست های اینستاگرامی وجود دارد. خود اینستاگرام در بررسی‌ها به کم بودن لایک و کامنت یک پست به عنوان دلیلی برای آرشیو کردنش اشاره می‌کند. خصوصا در زمان تبلیغ یا استفاده از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام بهتر است پست‌ها شرایط مناسبی از نظر تعداد لایک و ویو داشته باشند. در کنار این مساله، هر کاربر شاید بخواهد برای مدتی بعضی از مطالب پیجش را از دسترس خارج کند. یا از گذاشتن پست پشیمان شده باشد، اما ترجیح بدهد محتوای آن را به صورتی که هست، برای خودش جایی ذخیره کند. قبلا در چنین شرایطی تنها راه ممکن حذف پست مورد نظر و همچنین آپلود دوباره آن در شرایط دلخواه و مساعد بنا به تشخیص خود کاربر بود. اما الان که قابلیت مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام ایجاد شده،کسی دیگر پست را حذف نمی‌کند. بلکه آن را آرشیو می‌کند تا بعدها اگر خواست، مجددا در دسترس فالوورهایش قرار دهد. با آرشیو کردن پست در اینستاگرام، پست از دید فالوورهای شما مخفی می‌شود و تنها خودتان می‌توانید آن را ببینید. همچنین لایک ها و کامنت ها نیز با همان پست بایگانی می‌شوند و بعد از بازگردانی نیز نمایش داده خواهند شد.

 

حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه پست خود را در اینستاگرام مخفی کنیم؟ در ادامه به صورت قدم به قدم مراحل آرشیو کردن پست را توضیح می‌دهیم.

 

آموزش مرحله به مرحله مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام (Archive)

1- برای مخفی کردن یک پست، ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خودتان بروید. جایی که پست های شما نمایش داده می‌شوند.  

2- پستی را که می‌خواهید مخفی شود، انتخاب و باز کنید.

3-در گوشه بالا سمت راست پست، علامت سه نقطه (مربوط به تنظیمات) را لمس کنید.

4- در پنجره‌ی باز شده، گزینه آرشیو / Archive را انتخاب کنید.

پست مورد نظر شما الان مخفی شده و کسی به جز خودتان، امکان دیدنش را ندارد.

 

محل نمایش پست های آرشیو شده و مخفی در اینستاگرام

برای دیدن پستی که آرشیو کرده‌اید و برگرداندن آن، باید طبق مراحل زیر به قسمت Archive مراجعه کنید.

1- اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل خودتان بروید.

2- در سمت راست بالای صفحه، گزینه منو (سه خط افقی) را لمس کنید و بعد گزینه Archive را که یک علامت ساعت (Timer) کنارش قرار دارد، انتخاب کنید.

3- در پنجره‌ ی باز شده، یک منوی کشویی وجود دارد که دو گزینه استوری های آرشیو شده (Stories Archive) و پست های آرشیو شده (Posts Archive) در آن قابل انتخاب هستند. گزینه مربوط به پست های آرشیو شده را انتخاب کنید.

4- از بین پست هایی که آرشیو شده‌اند، پستی را که می‌خواهید مجددا روی صفحه نشان داده شود باز کنید. علامت سه نقطه مربوط به تنظیمات را در گوشه بالا سمت راست لمس کرده و نهایتا گزینه نشان دادن در پروفایل (Show on Profile) را لمس کنید. با بررسی قسمت پست‌های خودتان، می‌بینید که پست مورد نظر مجددا نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است در مرحله 3، می توانید آرشیو کاملی از استوری‌هایی که قبلا منتشر کرده‌اید را نیز ببینید. استوری‌ها به ترتیب تاریخ آرشیو می‌شوند. مشروط بر این که شما قبلا گزینه ذخیره خودکار استوری در آرشیو را فعال کرده باشید. برای بررسی فعال بودن این گزینه مسیر زیر را طی کنید:

Setting > Privacy > Story > Save to archive

 

همانطور که خواندید، مخفی و آرشیو کردن پست در اینستاگرام کار آسان و سودمندی است. ممکن است شما یک پیج با محتوای آموزشی داشته باشید که بخواهید امکان دسترسی به پست های آن فقط در بازه‌های زمانی خاصی وجود داشته باشد. کافیست پست های مورد نظر را آرشیو کنید و در زمان معین، مجددا نمایششان دهید. آشنایی با این گونه امکانات متنوع اینستاگرام و استفاده از آن‌ها مطابق با نیاز پیجتان، در کنار خرید فالوور، باعث افزایش اینتراکشن، جذب فالوور واقعی و موفق بیشتر شما در این رسانه ارتباط جمعی خواهد شد. 

همچنین می توانید با خرید بازدید پست اینستاگرام به سادگی تعداد بازدیدهای پست های خود را افزایش دهید.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۲۱)

  • مهران
    مهران پاسخ

    سلام. من امروز آپدیت کردم اینستامو. اما همچنان گزینه آرشیو برای ویدیوهای جدیدم موجود نیست. چیکار کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام این مورد باگ اینستاگرام است باید صبر کنید تا برای دستگاه شما رفع شود.

  • س
    س پاسخ

    سلام بروز رسانی جدید اینستا هم دوباره همین امروز که اومد انجام دادم آپدیت کردم بازم ویدیوهام آرشیو نمیشه
    چه کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام باید صبوری کنید تا این مشکل از سمت اینستاگرام حل شود، متاسفانه راه حلی نیست.

  • س
    س پاسخ

    سلام چرافقط ۳تا از ویدیو هایه پیج اینستام آرشیو نمیشه گزینه آرشیو نداره اما بقیه پستام که ویدیوهستن گزینه آرشیو دارن چیکار کنم؟ حافظه کش روهم پاک کردم اینستامو به اخرین نسخه هم بروز کردم
    چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام این مورد باگ اینستاگرام هست، اینستاگرام مشکلات زیادی در بخش آرشیو کردن پست ها دارد، باید صبر کنید تا درآپدیت های بعدی این مشکل رفع شود.

  • علی عسگری
    علی عسگری پاسخ

    چرا پست ارشیو نمیشه؟ به اخرین نسخه هم بروز کردم !

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام چنین مشکلی میتواند به دلیل باگ نرم افزاری باشد،باید منتظر باشید تا اینستاگرام مشکل را با یک آپدیت رفع کند، تا رفع مشکل از طریق دستگاه های دیگر امتحان کنید.

  • Elnaz
    Elnaz پاسخ

    سلام من پست میذارم توی اینستا ارشیو نداره و کش رو هم پاک کردم و بروزرسانی کردم چرا باز نیست؟؟ راه دیگه ای هست؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام وقت بخیر این مورد باگ اینستاگرام گزارش شده است و باید صبر کنید تا رفع شود.

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال