-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

ریزش فالوور اینستاگرام موضوع مهمی است. مخصوصا اگر به صورت ناگهانی و یا مداوم باشد. چرا که رفتن فالوورها از پیج، به این معنا است که یک جای کار ایراد دارد و فالوورها آنچه را که می‌خواهند از پیج ما دریافت نکرده‌اند. بنابراین به محض این که متوجه این موضوع شدیم، باید بگردیم تا دلیل و علت ریزش فالوور در پیجمان را پیدا کنیم. برای فهمیدن این که دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست واین که چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم، در این مقاله با ما باشید.

 

زنگ خطر ریزش فالوور اینستاگرام

در حالت عادی شما یک پیج با تعدادی فالوور دارید و متناسب با کسب و کارتان، روزانه محتواهایی در قالب پست و استوری منتشر می‎‌کنید تا پیجتان با افزایش فالوور مواجه شود. فالوورهایتان هم آن‌ها را می‌بینند و تعاملی با شما دارند. خودتان میزان حدودی این تعامل را می‌دانید و قطعا با توجه به آن سعی در بهبود اوضاع پیج خود می‌کنید. همچنین ریزش فالوور اینستاگرام به میزان کم، اتفاق دور از ذهنی نیست و اغلب طی روز یا هفته تعدادی از مخاطبین شما پیجتان را ترک می‎‌کنند. نکته مهم این است که طی مدتی بتوانید میزان طبیعی کم شدن فالوور را در مورد پیج خودتان تخمین بزنید و اگر روزی با ریزش فالوور بیش از مقدار تخمینی مواجه شدید و تعامل پیجتان پایین بود، گوش به زنگ باشید که یک جای کار دارد می‌لنگد.

 

دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

حتما برای خودتان هم پیش آمده که پیجی را آنفالو کنید. چه دلیلی پشت کارتان بود؟ محتوای نامناسب؟ تکرار مطالب قبلی؟ تبلیغ‌های زیاد از حد؟ تعداد زیاد پست و استوری در روز؟ دلایل این‌چنینی زیادی وجود دارند که تک تک می‌توانند باعث ریزش فالوورهای شما در اینستاگرام شوند. در ادامه مهم‌ترین این دلایل را و سپس کارهای لازم برای جلوگیری از ریزش فالوور را بررسی می‌کنیم.

 

1- زیاد بودن تعداد پست‌ها و استوری‌ها، اولین باعث ریزش فالوور در اینستاگرام

اولین دلیل ریزش فالوور در اینستاگرام، بالا بودن تعداد پست ها و استوری ها است. بعضی به اشتباه فکر می‌کنند داشتن مثلا روزی 2 عدد پست و 20 تا استوری باعث افزایش فالوور و دیده شدن بهتر پیج می‌شود. در حالی که انجام این کار به شکل‌های مختلفی تأثیر منفی ایجاد کرده و فالوورهای شما را به ترک صفحه شما تشویق می‌کند.

زیاد بودن محتواهای پیج شما طی روز، در درجه اول باعث افت کیفیت محتوا می‌شود. مخصوصا اگر خودتان کار تولید محتوا را انجام بدهید. همین باعث می‌شود فالوورها ریزش کنند. به غیر از این مورد، مخاطبین شما برای دیدن محتواها نیاز به زمان دارند. تعداد بالای پست ها باعث می‌شود کاربر فرصت کافی برای دیدن یک پست یا استوری را نداشته باشد. مخصوصا اگر بلافاصله با پست یا استوری بعدی از پیج شما مواجه شود، عملا فرصت و امکان عمیق شدن در مطلب قبلی را از دست می‌دهد. پس محتوای با کیفیت تولید کنید و به کاربر زمان کافی را برای فهم محتوا و ارتباط گرفتن با شما بدهید تا تأثیر لازم در او ایجاد شود.

 

2- افراط در تولید و اشتراک محتوای تبلیغاتی مربوط به پیج خودتان، دومین دلیل ریزش فالوور

یک اقدام اشتباه دیگر که دلیل و علت ریزش فالوور به شمار می‎رود، این است که در اکثر پست ها و استوری ها، محصول یا خدمتی را که ارائه می‌دهید تبلیغ کنید. یعنی پیج شما در واقع ویترینی باشد و محتوای آموزشی یا ارزش افزوده‌دار در اختیار فالوورها قرار ندهید. غرض این نیست که مثلا تمام مراحل کار خودتان را در محتواها بگویید یا برعکس، مطالب متفرقه بگذارید. باید در نظر بگیرید که فالوورها دنبال محتوای باارزش هستند. جدید بودن، جنبه آموزشی داشتن، به‌روزرسانی اطلاعات قبلی، ارائه اخبار جدید مرتبط با حیطه کسب و کارتان و... موضوعاتی هستند که مخاطبان شما می‌پسندند. گذاشتن پست و استوری تنها با هدف فروش محصولات یا خدمات، باعث ریزش فالوور اینستاگرام می‌شود.

 

3- کم بودن کیفیت محتوا و افزایش احتمال کم شدن فالوور

نکته بعدی که می‌تواند باعث ریزش فالوور اینستاگرام شود، پایین بودن کیفیت محتواهای پیج شما است. در حالت عادی تعداد خاص محتوا و در زمان مشخص، باعث دیده شدن محتوا می‌شود. اما شرط این که یک فالوور تمایل پیدا کند پست و استوری بعدی شما را نیز ببیند در گرو این است که تصویر خوبی از خودتان به او ارائه داده باشید. باید کیفیت محتوایی که می‌گذارید آنقدر مطلوب باشد که فالوورهایتان را ترغیب کند در پیج شما بمانند.

محتوای بی‌کیفیت وقت مخاطب را می‌گیرد. خودتان را جای او بگذارید! (مثل ما!)

 

4- گذاشتن محتوای متفرقه و بی‌ربط به کسب و کارتان نیز باعث ریزش فالوور می‌شود.

یک فالوور واقعی که با میل خودش شما را فالو کرده، قطعا یا به خدمات و محصولات شما نیاز داشته و یا به حیطه فعالیتتان علاقمند بوده. بنابراین طبیعی است که پس از گذاشتن محتوای غیر مرتبط با کسب و کارتان با ریزش فالوور مواجه شوید. این که هر از گاهی برای تنوع سراغ موضوعی عمومی بروید و با هشتگ های متفرقه پیجتان را به افراد بیشتری نشان بدهید، بد نیست. اما اگر با تک تک مناسبت‌ها یا اخبار روز یک استوری بگذارید، خطر ریزش فالوور را به جان خریده‌اید. مخصوصا اگر محتوای آن جانب‌دارانه باشد. (اگر هنگام دربی پایتخت یک استوری بگذارید و از استقلال حمایت کنید، تعدادی از پرسپولیسی‌ها شما را آنفالو می‌کنند و اگر حامی پرسپولیس باشید، درصدی از استقلالی‌ها ترکتان می‌کنند!) پس ترجیحا اخبار مربوط به کار خودتان را هدف در اولویت قرار دهید.

 

5- پاسخگو نبودن و نداشتن ارتباط با فالوورها باعث کم شدن میل آنها به دنبال کردن شما می‌شود. 

فرض کنید یک فالوور راجع به قیمت یک محصول و یا مشخصات جزئی آن سوالی از شما می‌پرسد. باید نهایتا تا 2 ساعت بعد جواب او را بدهید. شیوه درست پشتیبانی و ادبیات پاسخ‌دهی، وفاداری مشتری‌ را تضمین می‌کند. چه در دایرکت و چه در کامنت‌ها، پاسخگو باشید و حضور فعال داشته باشید. نظرات مثبت و منفی را لایک کنید و پاسخ بدهید. یک طرفه بودن این ارتباط باعث ریزش فالوور می‌شود. یادتان باشد که هیچ ارتباط یک طرفه‌ای معنا و ثمره ندارد!

 

6-پیشنهاد خرید دادن به صورت مستقیم! یک اشتباه = ریزش فالوور اینستاگرام

فرض کنید یک پیج هر روز عکس یکی از محصولاتش را بگذارد و مستقیما بنویسد: این خودکار را از من بخرید. چند درصد امکان دارد از آن خرید کنید؟ چند روز بعد از این مدل پست گذاشتنش خسته می‌شوید؟

فالوورها به این دست محتواها که تبلیغ مستقیم دارند روی خوش نشان نمی‌دهند. ارائه یک محصول جدید کافی نیست. باید بگویید چه چیزی آن محصول را خاص کرده و ویژگی‌هایش را شرح دهید. به گذاشتن یک عکس از محصول بسنده نکنید. محصولات مرتبط، خدمات پشتیبانی، آفرهای ویژه و موارد تکمیلی را در محتوای مربوطه بگنجانید تا کاربر دلیلی برای خریدن پیدا کند. خلاقیت نداشتن هم باعث می‌شود تکرار مطالب برای مخاطبان ملال‌آور شود و در نتیجه، با ریزش فالوور مواجه خواهید شد.

 

7- ارائه هویت ناقص: ریزش فالوورهای قبلی + عدم جذب فالوور جدید

هویت پیج شما را چه چیزی تعیین می‌کند؟ بایو، هویت تصویری شامل لوگو و کاور هایلایت‌ها و قاب محتواها، خود محتواها و کپشن‌ها، هشتگ‌ها، فالوورها و حتی فالوینگ‌ها.

این‌ها مواردی هستند که هنگام مرور یک پیج به چشم مخاطبین می‌آید. فرض کنید هزینه کرده و اقدام به خرید فالوور اینساگرام نموده‌اید. در صورت مناسب نبودن بایو، مخاطب با فعالیت اصلی پیجتان آشنا نمی‌شود. اگر هویت تصویری مناسب نداشته باشید، کمتر در ذهن مخاطب می‌مانید. چرا که خیلی از افراد حافظه تصویری قوی‌تری دارند. اگر محتوای منحصر به فرد و خاص خودتان را در پیج نگذارید، فرقی با پیج‌های دیگر ندارید و نهایتا، اثرات منفی فالوور فیک در میزان ایمپرشن پیج شما خودشان را نشان می‌دهند. (کلا فالوور فیک، ویرانگریِ چنگیز مغول را دارد! فالوور واقعی بخرید!)  

رعایت نکردن این موارد نیز دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام به شمار می‌رود و قطعا توجه به آن‌ها، بهترین کار برای جذب فالوور واقعی است.

این ها دلایل اصلی ریزش فالوور بودند. در ادامه اقدامات لازم برای نگه داشتن فالوور را ذکر می‌کنیم.

 

چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

برای این که بتوانید هم زمان هم فالوورهایتان را نگه دارید و در کنارش جذب فالوور هم داشته باشید، باید چند کار انجام دهید.

1- پیجتان را Business کنید.

با این کار حیطه فعالیتتان مشخص می‌شود و از امکاناتی مثل گزارش عملکرد یا درصد مشارکت فالوورها نیز آگاه می‌شوید و هنگام کاهش ایمپرشن، زنگ خطر ریزش فالوور در ذهنتان به صدا درمی‌آید.

 

2- پیجتان را حرفه ای بسازید.

مواردی که در مورد شماره 7 از دلایل ریزش فالوور گفتیم را مرور کنید. توجه به آن‌ها باعث می‌شود پیج شما حرفه ای شود و برند شما خودش را به طور مناسب معرفی کند. بایوی مناسب، لوگو، هایلایت های کاوردار با دسته‌بندی جامع، ارائه راه‌های ارتباطی و محتوای مناسب و مرتبط مواردی هستند که باعث جذب مخاطب می‌شوند و از ریزش فالوور جلوگیری می‌کنند.   

 

3- محتوای مرتبط و مناسب در اختیار مخاطب بگذارید.

تولید محتوا حرف اول را در حفظ فالوور می‌زند. کیفیت ارائه، جدید و خلاقانه بودن و داشتن ارتباط با فعالیت شما، ویژگی‌های اصلی یک محتوای خوب هستند. از جنبه‌های ظاهری جذاب و ایجاد تعامل با کاربران غافل نشوید. محتوایی که فالوورهای شما را تشویق به گذاشتن کامنت، ذخیره و ارسال پست و استوری کند، باعث بالا رفتن تعامل می‌شود. مثل انواع نظرسنجی، ارائه آموزش‌های کوتاه، پاسخ دادن به سوالات فالوورها و به اشتراک گذاشتن پست‌ها و استوری‌هایی که رضایت خریداران را نشان می‌دهند مواردی از این دست هستند که واقعیت کار شما را به بهترین شکل نشان داده و از ریزش فالوورها جلوگیری می‌کند.  

 

جمع‌بندی

در این مقاله به دو سوال زیر پاسخ دادیم:


- دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

- چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

داشتن تعادل در تولید و انتشار محتوا و فراهم کردن فرصتی برای در نظر گرفتن محصولات یا خدمات شما توسط کاربر همراه با دعوت کنندگی مناسب از او قدمی کاربردی و مهم است. در کنار این موضوع، ارائه هویتی کامل از خودتان و آنچه تولید و ارائه می‌کنید، به افزایش فالوور و نگه داشتن فالوور کمک می‌کند. فالوورهای شما می‌توانند هم‌زمان همراه شما باشند، از شما خرید کنند و بهترین تبلیغ از کارهای شما را به دیگران ارائه کنند.   

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۸)

  • اکرم
    اکرم پاسخ

    سلام ببخشید پیج من هنری هست و استوری و پست وهشتک و گپشن میزارم ولی بازهم فالورهام زیاد نمیشن
    چیکار کنم پیجم بیشتر دیده بشه

  • مسیحا
    مسیحا پاسخ

    مشکل من اینجاست که پستام بازدیدش خوبه ولی کامنت نمیاد زیاد روش

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سعی کنید در پست هایتان نظرسنجی بگذارید یا سوال بپرید تا کاربر ترغیب به کامنت شود هر از گاهی برای تنوع سراغ موضوعی عمومی بروید و با هشتگ های متفرقه پیجتان را به افراد بیشتری نشان بدهید، بد نیست

  • مجید
    مجید پاسخ

    خیلی ممنون از مطالب مفیدی که از اینستاگرام میزارین خیلی عالی اند

  • زیبا
    زیبا پاسخ

    من خیلی نمیتونم پست بزارم چون پیجم اموزشیه چیکار کنم پیجم بره اکسپلور اینستاگرام|؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      پیجتان را BUSINESS کنید.محتوای مرتبط و مناسب در اختیار مخاطب بگذارید.داشتن تعادل در تولید و انتشار محتوا و فراهم کردن فرصتی برای در نظر گرفتن محصولات یا خدمات شما توسط کاربر همراه با دعوت کنندگی مناسب از او قدمی کاربردی و مهم است. در کنار این موضوع، ارائه هویتی کامل از خودتان و آنچه تولید و ارائه می‌کنید، به افزایش فالوور و نگه داشتن فالوور کمک می‌کند

  • مهدی
    مهدی پاسخ

    من محتوای خوب تولید میکنم اما اونجور که باید اکسپلور نمیره نمیدونم چیمکار کنم دیگه

    • فالووریاب
      فالووریاب

      کیفیت ارائه، جدید و خلاقانه بودن و داشتن ارتباط با فعالیت شما، ویژگی‌های اصلی یک محتوای خوب هستند. از جنبه‌های ظاهری جذاب و ایجاد تعامل با کاربران غافل نشوید. محتوایی که فالوورهای شما را تشویق به گذاشتن کامنت، ذخیره و ارسال پست و استوری کند، باعث بالا رفتن تعامل می‌شود. مثل انواع نظرسنجی، ارائه آموزش‌های کوتاه، پاسخ دادن به سوالات فالوورها

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال