-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم؟

روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم؟

روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم؟ سوالی که خودتان و بیزینسی که در اینستاگرام دارید باید به آن جواب بدهند! کاربران اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی همیشه درصدد پیدا کردن یک عدد مشخص و معیاری برای تعداد پست و استوری روزانه بوده‌اند. عددی که به آن استناد و مطابق با همان برنامه‌ریزی کرده و تولید محتوای خودشان را انجام بدهند. اما واقعا پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد و هر کس با توجه به کسب و کارش و چندین عامل دیگر باید میزان فعالیت موثرش در اینستاگرام را سازماندهی کند. در این مقاله این عوامل را بررسی کرده و به شما می‌گوییم بهتر است روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم. لطفا با فالووریاب همراه باشید.

تعیین تعداد مناسب پست و استوری روزانه

همانطور که در مقدمه‌ مطلب ذکر شد پاسخ مشخصی برای این سوال که روانه چندپست و استوری منتشر کنیم وجود ندارد. طبق آمار به طوری میانگین روزانه 1.5 پست توسط هر پیج بیزینسی موفق انتشار داده می‌شود. اما این عدد الزاما برای همه مناسب نیست.

به طور کلی صاحبان کسب و کار در اینستاگرام با هدف حفظ فالوورهای قدیمی و جذب فالوورهای جدید دست به فعالیت در این محیط می‌زنند. تعداد پست و استوری روزانه شما باید طوری باشد که از شدت زیاد بودنش فالوورهایتان خسته نشوند و به خاطر کم بودنش هم ارتباطشان با شما کم نشود. اما تعداد پست و استوری روزانه برای هر بیزینس با دیگری فرق دارد. عوامل پیشنهادی ما که بهتر است با بررسی دقیق آن‌ها دست به انتشار محتوا بزنید از این قرار هستند:

حیطه و موضوع فعالیت در اینستاگرام

این که شما چه کاری انجام می‌دهید و چه محتوایی برای آن در اینستاگرام منتشر می‌کنید ارتباط مستقیمی با تعداد پست و استوری مناسب برای ارسال دارد. به عنوان مثال اگر فروشنده‌ هستید و قصدتان معرفی محصولاتتان است، اگر بیشتر از روزی 2 یا 3 پست بگذارید احتمال این که فالوورهایتان خسته شوند و شما را آنفالو کنند بیشتر می‌شود. اما اگر یک پیج خبری دارید باید برای به روز بودن و ارائه اخبار، روزانه بالای 4 پست و چندین استوری در اینستاگرام انتشار بدهید. در نتیجه برای این که بتوانید مخاطبانتان را حفظ و با آن‌ها تعامل کنید لازم است از ابتدای شروع کار پیجتان استراتژی مناسبی بچینید و هدف اصلی آن را مشخص کنید.

رفتار فالوورها

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، عکس العمل فالوورهایتان است. یادتان باشد هدف از انتشار هر پست و استوری در اینستاگرام ایجاد تعامل یعنی لایک، کامنت، ذخیره، ارسال و ریپلای است. پیج‌های مشابه را بررسی کنید و ببینید روزانه چند پست و استوری می‌گذارند. بعد طی چند روز تعداد پست و استوری های خودتان را تغییر بدهید و ببینید میزان اینتراکشن فالوورهایتان در کدام روز بیشتر بوده است. خوشبختانه با وجود ابزارهای insight و activity فهمیدن این اطلاعات بسیار آسان شده و می‌توانید از آن‌ها برای موارد گوناگون استفاده کنید.

بررسی پیج‌های مشابه و رقبا

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با بررسی آن بفهمید روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم، بررسی پیج‌هایی است که کسب و کاریر مشابه شما دارند. هر چه پیج موفق‌تر باشد و فالوور فعال بیشتری داشته باشد، یعنی میزان فعالیتش مناسب‌تر است.

 

رعایت نظم در بلند مدت

یکی از راه‌های ایجاد تعامل، رعایت نظم در گذاشتن پست است. بعد از این که تعداد مناسب پست و استوری را برای پیجتان پیدا کردید، باید زمان‌بندی مناسب را هم پیدا کنید. این که اگر قرار است هر روز 2 پست داشته باشید، چه ساعتی برای انتشار آن‌ها مناسب‌تر است. یا این که اگر قرار است هفته‌ای 3 پست منتشر کنید، باید در روز و ساعت خاصی دست به این کار بزنید. در مورد استوری سختگیری کمتری وجود دارد، اما برای برند شدن لازم است فالوورهایتان بدانند کی و کجا منتظر شما باشند. مثلا من یک روزنامه‌نگار قدیمی را فالو کرده‌ام که هر هفته 2 بار یادداشت‌های کوتاهی در قالب یک روزنامه کوچک به عنوان پست انتشار می‌دهد. هر هفته دوشنبه و جمعه منتظر دیدن پست‌های او هستم. همچنین یک پیج فروش لباس را فالو کرده‌ام که طی روز مدل‌های جدید را در قالب استوری منتشر و از آن‌ها رونمایی می‌کند و چند ساعت بعد با انتشار پست‌هایی که مدل لباس و رنگبندی‌اش را نشان می‌دهند، اعلام می‌کند که محصولاتش جهت فروش در سایت قرار گرفته‌اند.

رعایت چنین نظمی چندان آسان نیست، برای همین بهتر است بعد از پیدا کردن تعداد مناسب پست و استوری روزانه، برای تولید محتوا نیز برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشید.

 

توجه به تقویم!

به طور کلی افراد در روزهای تعطیل وقت بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند. پس منطقی است اگر تعداد پست و استوری‌هایتان را در این روزها بیشتر کنید یا اگر طبق برنامه خاصی پست می‌گذارید، یکی از روزهای پست گذاشتنتان در جمعه باشد. از اخبار روز و اشاره به آن در استوری‌ها نیز غافل نشوید. همچنین زمان‌هایی که ساعت استراحت افراد است مثل عصر پنجشنبه یا ظهر جمعه و ... حتما حواستان به این زمان‌های طلایی کوتاه باشد.

چند نکته در مورد تعداد پست و استوری روزانه

آماده کردن محتوای یک پست از انتشار یک استوری آسان‌تر است. بنابراین در روزهایی که پستی ندارید حتما از تعداد بیشتری استوری بالا نگه داشتن آمار پیج استفاده کنید. گذاشتن استوری طی روز باعث رشد زیادی در پیج می‌شود.

برای تولید محتوای خودتان وقت کافی بگذارید. حقیقت این است که هیچ ادمین و کارمندی بیشتر از شما دلسوز مجموعه شما نیست. پست و استوری که منتشر می‌کنید باید فالوورهایتان را به نحوی به چالش بکشد که تعاملشان با شما بیشتر شود. از کار بقیه ایده بگیرید و با خلاقیت مسیر بهتری را رسم کنید.

برای خرید بازدید پست اینستاگرام به این صفحه مراجعه فرمایید.

 

جمع‌بندی

سوال اول این بود که روزانه چند پست و استوری ارسال کنیم. دیدید که پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد. در عن حال، دیدید که می‌توانید عدد مناسب پیج خودتان را پیدا کنید. علاوه این موضوع، لازم است بار دیگر اشاره شود که اینستاگرام برای رتبه‌بندی پیج ها به تعامل کاربرانش با آن‌ها توجه می‌کند. اگر شما تعداد زیادی پست بدون تعامل کافی در اینستاگرام ارسال کنید متوجه این الگوریتم خواهید شد. به فاکتورهایی که برای تعیین تعداد پست و استوری روزانه برشمردیم توجه کنید و عدد مناسب پیجتان را بیابید.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۶)

  • هانیه یوسفی
    هانیه یوسفی پاسخ

    چیکار کنم بلاک نشم؟ هرچی پست میزارم تو پیجم پاک میشه

  • کامران
    کامران پاسخ

    دوست عزیر من میخام فالوورام فعال باشن چکار کنم پستامم لایک بخوره

  • جوادی
    جوادی پاسخ

    من میخوام از ربات شما فالوور بخرم؛ دیدم نوشتین پیج 40 تا پست داشته باشه، یعنی کمتر ازین تعداد پست فالوور نمیدین؟

  • امید
    امید پاسخ

    سلام یه مشکلی دارم چندروزه تو پیجا پست لایک میکنم نمیشه ارور میده میگه بعدا امتحان کن ، یعنی پیجم بلاک شده؟

  • علیرضا
    علیرضا پاسخ

    ببخشید نهایتا چندتا عکس میشه تو یک پست تو اینستاگرام گذاشت؟

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال