-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش کامل سئو اینستاگرام

آموزش کامل سئو اینستاگرام

چندین سال است که اینستاگرام لقب بهترین و پراستفاده‌ترین شبکه اجتماعی را به خود اختصاص داده. به طوری که برندهای مطرح دنیا، کسب و کارهای مختلف، افراد معروف و... برای نمایش و فروش محصولات و خدمات خود بیشترین استفاده را از آن می‌کنند و حتی تبلیغات سنتی جای خودش را به اینفلوئنسر مارکتینگ داده است.

همین باعث شده داشتن یک پیج حرفه‌ای اینستاگرام و بهینه‌سازی آن اقدامی مهم برای موفقیت در تمام زمینه‌ها به شمار رود. در این مطلب نیز با یکی دیگر از مفاهیم دنیای اینستاگرام به نام "سئوی ایسنتاگرام" آشنا خواهیم شد. با فالووریاب و آموزش کامل سئوی اینستاگرام همراه باشید.

 

سئوی اینستاگرام چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که اخیرا در دنیای دیجیتال مارکتینگ با آن مواجه شده‌ام، سئوی اینستاگرام است. اولین سوالی که در برخورد با این عنوان برایم پیش آمد این بود که سئو و بهینه سازی موتور جستجو، چه ارتباطی با اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی مستقل است چیست؟ با کمی تحقیق فهمیدم این مفهوم از کجا آمده و چطور می‌شود از آن برای رشد و توسعه کسب و کار اینستاگرامی خودم استفاده کنم. در پاسخ به این سوال که سئو اینستاگرام چیست باید اول معنای سئو را یک دور مرور کنیم. سئو که به صورت SEO نوشته می‌شود مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو است و شامل اقدامات متفاوتی که برای بالا بردن رتبه یک سایت هنگام سرچ شدن کلمات کلیدی آن در گوگل، انجام می‌شود.

الان این سوال پیش می‌آید که آیا مگر اینستاگرام یک موتور جستجوست که سئو در آن انجام شدنی باشد؟

پاسخ قطعا منفی است.

سئو اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی اکانت های این شبکه در جهتی است که نهایتا به افزایش فالوور منجر شود.

علت این که استفاده از عبارت سئو برای اینستاگرام هم رایج شده این است که این شبکه اجتماعی شبیه گوگل از تجربه کاربری همراه با هوش مصنوعی استفاده می‌کند و الگوریتم‌هایی بر همین اساس در عملکرد آن جاری است. بنابراین به نوعی موتور جستجوی درونی خودش را دارد. سئو اینستاگرام کمک می‌کند یک پیج در نتایج جستجوهای این شبکه اجتماعی در رتبه بالاتری نمایش داده شود.

هدف سئو در اینستاگرام نیز همانطور که گفته شد، بهینه سازی یک پیج به صورتی است که احتمال افزایش فالوور و نهایتا افزایش فروش و تقاضا را بالا ببرد. کاری که از طریق خرید فالوور هم میسر است.

در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که برای سئوی اینستاگرام مفید هستند و به شما و پیجتان در کسب رتبه بهتر کمک می‌کنند.

 

آموزش کامل سئو اینستاگرام

اولین قدم این است که پیجتان را به حالت بیزینس در بیاورید. بعد اقدامات زیر را انجام دهید تا سئو اینستاگرام به شما کمک کند به سمت توسعه کسب و کارتان بروید.

1- تقویم محتوایی بچینید و برای ارسال پست برنامه‌ریزی کنید.

یک نکته مهم در سئو اینستاگرام این است که هنگام جستجو، قسمت سرچ تنها پست ها را نشان می‌دهد و خبری از استوری در آن نیست. بنابراین باید باید باید محتوای مناسب در قالب پست منتشر کنید. پیج ها با توجه به جامعه مخاطبین خودشان تعداد متفاوتی پست طی روز یا هفته باید منتشر کنند. اما به طور کلی روزی 1 الی 2 پست برای پیج های جدید تعداد مناسبی است. ساعت انتشار پست را هم در نظر بگیرید. این مورد هم ارتباط مستقیم با پرسونای مخاطب دارد اما عمدتا ساعت 8 الی 9 صبح و 2 الی 5 بعد از ظهر برای انتشار محتواهای عمومی مناسب هستند.

 

2- جدید باشید!

چه یک پیج هنری داشته باشید و چه یک پیج شرکتی و رسمی، جدید بودن محتوایی که در برابر چشم مخاطبانتان می‌گذارید مهم‌ترین عامل اثرگذار بر حفظ فالوورهای قدیمی و جذب فالوورهای جدید است. علاوه بر این، خود اینستاگرام هم با هوش مصنوعی کار می‌کند و از آن در الگوریتم‌هایش بهره می‌برد. جدید بودن محتواها و مخصوصا کپی نبودنشان برای خود اینستاگرام هم رضایتبخش است. تلاش کنید از طریق محتواها علاوه بر معرفی خودتان و محصول یا خدماتتان، تجربیاتتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید و ارتباط خوبی با آن‌ها ایجاد کنید و تعامل پیج را بالا ببرید. از برندهای معروف الگوبرداری کنید و نهایتا برند خاص خودتان را بسازید. خلاق باشید و منحصر به فرد. سعی کنید از چارچوب ها خارج شوید تا بتوانید مسیر جدیدی را طی کنید. شخصا پیشنهاد می‌کنم انیمیشن ریک و مورتی را ببینید تا متوجه شوید مرزهای خلاقیت می‌تواند تا کجا برود!

 

3-از نظر بصری هم جذاب باشید.

یکی از المان‌های مهم برای بهبود سئو، داشتن گرافیک مناسب برای پست‌ها و در نظر گرفتن زیبایی بصری است. از قالب‌های آماده شیک استفاده کنید یا حتی قالبی مخصوص خودتان طراحی کنید. روانشناسی رنگ‌ها و ترکیب‌بندی هندسی را در این موارد حتما بررسی کنید.

 

4- هشتگ مناسب بگذارید.

از ابزارها و سایت‌هایی که هشتگ‌های برتر را معرفی می‌کنند استفاده کنید و بهترین‌ هشتگ ها را زیر پست هایتان اضافه کنید. در نظر داشته باشید که سرچ از طریق هشتگ هم دومین راه پر استفاده برای جستجو راجع به یک موضوع در اینستاگرام است. پس هشتگ مناسب تاثیر مستقیم روی سئو اینستاگرام دارد.

علاوه بر استفاده از هشتگ های مناسب، هشتگ ویژه خودتان را هم بسازید و در پست‌ها از آن استفاده کنید. هشتگی که معرف شما و برندتان باشد.

 

5- تولید محتوا را جدی بگیرید.

محتوایی که تولید و منتشر می‌کنید هم باید معرف شما باشد و ارتباطی با کسب و کارتان داشته باشد، هم نهایتا بازدید مناسب را از فالوورهایتان بگیرد. کاربردی بودن محتوا است که باعث میشود مخاطبانتان آن را ببینند و ذخیره کنند. یکی از فاکتورهایی که الگوریتم اینستاگرام برای ایمپرشن ها در نظر می‌گیرد نیز میزان ذخیره و ارسال شدن پست ها است. با اهمیت به پست هایتان می‌توانید وارد اکسپلور اینستاگرام شوید.

از ویدیوهای باکیفیت و ادیت حرفه ای برای کارتان کمک بگیرید و پست های مناسب منتشر نمایید.

 

6- تا حد امکان از زیرنویس ها استفاده کنید.

این نکته یکی از فوت های کوزه‌گری در تولید و انتظار محتوا محسوب می‌شود. طبق آمار، نزدیک 40 درصد از افراد پست ها و استوری ها را بدون صدا باز می‌کنند و معمولا سریع از آن‌ها رد می‌شوند. اما اگر ویدیوی مورد نظر یک زیرنویس و عنوان جذاب داشته باشد، احتمال این که کاربر روی آن مکث کند و ویدیو را ببیند در حد 20 درصد بالا می‌رود. این رشد خوبی برای آمار بازدید محسوب می‌شود و تاثیر خیلی زیادی بر سئو اینستاگرام در پیج شما دارد. افزودن متن به ویدیو هم کار سختی نیست و از تمام اپلیکیشن های ادیت عکس و فیلم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

 

7- برای خودتان فیلتر AR و گیف خاص درست کنید.

یکی از ابزارهایی که اینستاگرام در سال 2020 برای کاربران ایجاد کرد، امکان استفاده از فیلترهای AR در استوری‌های اینستاگرام است. ساخت یک افکت برای برند و یا خودتان از جذابترین کارهایی است که می‌تواند میزان جستجو شدن اکانت شما را هم بالا ببرد. علاوه بر فیلترها، گیف مخصوص هم می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در استوری ها به شمار رود.

 

8- سایت و پیج اینستاگرامتان را به هم لینک کنید.

با لینک کردن اینستاگرام به سایتتان در قالب یک پاپ آپ، بازدیدکنندگان سایت به پیج اینستاگرامی شما هدایت می‌شوند و این باعث بالا رفتن آمار بازدید پیج می‌شود. در این بین برای این که قدمی هم برای سئوی سایت خودتان برداشته باشید، بهتر است آدرس سایت را در بیوی پیجتان بیفزایید و در استوری ها هم لینک آن را بگذارید.

 

9- نام کاربری یا ID مناسب در نظر بگیرید.

یک عامل خیلی مهم دیگر در سئو اینستاگرام، داشتن یک نام کاربری مناسب است. چنین نامی باید کوتاه، ساده و قابل سپردن به ذهن باشد. چه بهتر که این نام در سایر شبکه‌های اجتماعی هم در دسترس باشد و بتوانید از همان در سایر فضاهای مجازی هم استفاده کنید.

 

10- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.

داشتن ارتباط با اینفلوئنسرها می‌تواند کمک زیادی به شما کند. پیج‌هایشان را فالو کنید و حتی اگر قصد سفارش تبلیغ به آن‌ها را ندارید، از جامعه مخاطبشان استفاده کنید و در کامنت‌ها و یا از راه‌های دیگر خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. ایده گرفتن از مسیری که اینفلوئنسرها طی می‌کنند هم می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

11- هایلایت های پیجتان را ساماندهی کنید.

هایلایت ها یکی از فاکتورهایی هستند که می‌توانند کاربران را در پیج شما نگه‌ دارند و توجه او را به شما بیشتر جلب کنند. برای همین می‌توانند برای سئوی اینستاگرام بسیار مفید باشند.

 

12- پیج اینستاگرامتان را در شبکه های مجازی دیگر نیز معرفی کنید.

اگر کانال تلگرامی، اکانت توییتر، حساب واتس اپ بیزینسی دارید و یا حتی ایمیل شرکتی دارید، لینک پیج اینستاگرامتان را در بیو یا متن های ارسالی در آن‌ها بگذارید. اینطوری ترافیک بالاتری از بازدید خواهید داشت.

 

13- از call to action های مناسب استفاده کنید.

این نکته علاوه بر سئوی اینستاگرام، تاثیر مستقیمی بر ارتباط راحت کاربر با شما دارد و این تاثیر نهایتا در فروش بیشتر نمایان خواهد شد.

 

14- از Alt در تصاویر استفاده کنید.

اخیرا اینستاگرام امکان استفاده از متن Alt  را برای کاربرانش فراهم کرده است. به طوری که یک متن جایگزین می‌تواند روی هر عکس ظاهر شود. در نتیجه کاربران اگر جستجوی مرتبط با Alt شما داشته باشند با پست و پیج شما مواجه می‌شوند.

 

این اقدامات برای بهبود نتایج جستجو در اینستاگرام و نمایش پیج شما در رتبه ای بالاتر از پیج های رقیب موثر هستند. در این مطلب فالووریاب تلاش کردیم با آموزش کامل سئو اینستاگرام همراهتان باشیم. امیدواریم استفاده از این مقالات به شما در افزایش فالوورهایتان و طی کردن مسیر موفقیت کمک کند.

 

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۶)

  • صدف
    صدف پاسخ

    چطور سئو پیج اینستاگرام رو انجام بدم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. برای سئو اینستاگرام همین مقاله را بخوانید. برای فعالیت بهتر نیز توصیه می‌‎کنیم دیگر مقالات سایت را نیز مطالعه کنید.

  • شادی عسگری
    شادی عسگری پاسخ

    من قبلا ازتون فالوور واقعی خریدم، فقط این کارهای مربوط به سئو اینستاگرام رو خودتون انجام نمیدید؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. از همکاری با شما خوشحالیم.
      خیر ما در همین مقاله سئو اینستاگرام و سایر مطالب سایت آموزش های لازم را ارائه می‌دهیم.

  • رضا حسینی
    رضا حسینی پاسخ

    من این کارایی که گفتید رو کردم ولی لینک اول نمیام. سئو اینستاگرام چقدر زمان می بره تا درست بشه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      لینک اول بودن در جستجوی گوگل به ترافیک بازدید از اکانت شما بستگی دارد و ربطی به سئو اینستاگرام ندارد. زمان دقیقی هم برای رتبه اول بودن وجود ندارد چرا که رقبای شما هم در حال فعالیت هستند، اما معمولا 1 الی 2 ماه زمان می‌برد تا پیج پیشرفت کند.

  • کیانوش
    کیانوش پاسخ

    روزی چند تا پست برای سئو اینستاگرام بهتره؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      این موضوع بستگی به موضوع فعالیت شما و اینتراکشن مخاطبانتان دارد و متغیر است. اما مهم است پیجتان فعالیت منظم داشته باشد.

  • ساسان
    ساسان پاسخ

    این که وقتی اسم طرف رو توی گوگل سرچ می کنی لینک اینستاگرامش اون اولا میاد ربطی به سئو اینستاگرام داره؟ یا برای گوگله؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      این موضوع هم به سئوی اینستاگرام ارتباط دارد و هم به این که بازدید پیج شما زیاد باشد طوری که ربات های گوگل توسط اینستاگرام بلاک نشوند.

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال