-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام

هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام در مشاغل گوناگون و حیطه‌های مختلف، باعث شده این شبکه مجازی هر روز بیشتر از قبل مورد استقبال افراد مختلف قرار بگیرد. شاید تا چند سال پیش داشتن یک اکانت اینستاگرامی و استفاده عادی از آن برای رشد کسب و کار شما مفید بود، اما امروز ورود رقبا و گستردگی بازارهای گوناگون ایجاب می‌کند کاری بیشتر از فعالیت روزانه در اینستاگرام انجام بدهید تا بتوانید مشتری‌هایتان را حفظ کنید و در کنارش جذب مشتری‌های جدید را هم ادامه بدهید! علمی که به شما کمک می‌کند بتوانید به این هدف برسید، اینستاگرام مارکتینگ است. حالا در این مقاله می‌خواهیم یکی از سرفصل‌های این علم را دقیق و کامل بررسی کنیم. این سرفصل چیزی نیست جز: هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام.

پس لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، تغییراتی که هر روز در شبکه های اجتماعی و رویکردهای لحاظ شده در استفاده از آن‌ها ایجاد می‌شوند باعث شده نیاز به یادگیری نکات مارکتینگ در اینستاگرام نیز اهمیت بیشتری پیدا کند. یکی از موضوعات مهم در این بحث نیز هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام است.

قبل از بررسی نکات مربوط به هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام بهتر است توضیح کوتاهی راجع به خود هشتگ داشته باشیم و بگوییم هشتگ چیست؟

پاسخ این است که هشتگ یکی از ابزارهای مورد استفاده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توان محتواهایی با موضوع مشترک را که از یک هشتگ خاص استفاده کرده‌اند، پیدا کرد. این ابزار با علامت # (مربع) و متن چسبیده به آن از سایر متن های فضای مجازی قابل تشخیص است.

برای استفاده از این ابزار باید بدانید کدام هشتگ برای کار شما مناسب است و چطور باید آن را به کار ببرید. هشتگ مارکتینگ علمی است که شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

گذاشتن هشتگ در اینستاگرام قواعد خاص خودش را دارد. یک هشتگ می‌تواند اختصاصی باشد و تنها برای پیدا کردن پست‌های پیج شما به کار بیاید. اما در مقابل هشتگ‌های عمومی بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا شدن توسط کاربران دیگر و معرفی خودتان به آن‌ها استفاده کنید. آشنایی با هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام باعث می‌شود انتخاب‌های درستی در هشتگ‌ هایتان داشته باشید و بیشترین ورودی را از طریق آن‌ها دریافت کنید.

چرا هشتگ مارکتینگ را یاد بگیریم؟

اگر یک بار از هشتگ استفاده کنید متوجه می‌شوید میزان اینتراکشن (تعامل) پیجتان با همان یک پست به چه میزانی بالا می‌رود! استفاده از هشتگ علاوه بر کمک در پیدا کردن و دسته‌بندی محتواها، به بالا رفتن نرخ تعامل، دستیابی به مخاطب بیشتر، بهبود سئو اینستاگرام و ... نیز کمک می‌کند و نهایتا به بالا رفتن رتبه پیج شما منجر می‌شود.

 

یک نکته مهم!

قبلا راجع به سئو اینستاگرام در یک مقاله توضیح دادیم و گفتیم همانند گوگل، اینستاگرام نیز محتوای خوب و باکیفیت را ملاک اصلی قرار داده و الگوریتم هایش را بر مبنای آن تنظیم می‌کند. استفاده از هشتگ مرتبط با محتوا نیز از مهم‌ترین قوانینی است که کیفیت یک پست را نزد اینستاگرام بیشتر می‌کند. به طوری که اگر از هشتگی با عنوان خرید فالوور در پستی با موضوع طبیعت استفاده کنید، عملا هم پست و هم هشتگ را هدر داده‌اید! بنابراین اولین درس راجع به هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام این است: استفاده از هشتگ نامرتبط ممنوع!

در ادامه موارد مهم در هشتگ مارکتینگ اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

 

تعداد مناسب هشتگ

به غیر از مرتبط بودن هشتگ‌ها، تعداد مناسب آن‌ها هم مهم است. تعداد بیش از حد هشتگ زیر یک پست می‌تواند آن را به عنوان پست هرز یا اسپم به اینستاگرام معرفی کند. بنابراین هشتگ ها را به میزان لازم قرار بدهید. معمولا برای شروع تعداد 8 هشتگ مناسب است. البته تا 30 هشتگ می‌توان در هر کپشن قرار داد، اما آخر به چه قیمتی؟ به قیمت محدود شدن توسط اینستاگرام؟

جالب است بدانید افراد می‌توانند هشتگ‌ها را نیز فالو کنند. اگر در این میان پستی با هشتگ نامرتبط بگذارید و فردی پست شما را از راه هشتگ های فالو شده‌اش ببیند و آن را به خاطر ارتباط نداشتن با هشتگ مورد علاقه‌اش ریپورت کند، پیجتان با خطر بسته شدن مواجه خواهد شد.

 

چطور هشتگ مناسب را پیدا کنیم؟

به طور کلی هشتگ ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. هشتگ برندینگ
  2. هشتگ موضوعی
  3. هشتگ ترند

 

شما با توجه به محتوای مورد نظرتان باید از این دسته هشتگ‌ها مواردی را انتخاب و در کپشن استفاده کنید. در ادامه هر دسته را توضیح می‌دهیم.

هشتگ برند

این هشتگ ها از شعار اختصاصی شما یا کمپین هایی که برگزار می‌کنید ساخته می‌شوند. برای همین تاثیر مهمی در برندینگ شما دارند. زیر تمام پست‌هایتان باید این هشتگ را بیاورید. یا نهایتا اگر پستی موقت بود، از درج آن هشتگ صرف نظر کنید. مثل درج نام نویسنده زیر متن کتاب یا امضای نقاش پای تابلویی که کشیده. خاص بودن این هشتگ اهمیت زیادی دارد. ترجیحا طولانی هم نباشد و در ذهن بماند.

در نظر داشته باشید که فالوورهایتان و دیگر کاربران نیز از این هشتگ برای معرفی شما استفاده خواهند کرد. پس بهتر است این هشتگ هر چه بیشتر یادآور شما باشد. در عین حال می‌توانید با استفاده از هشتگ هایی که عمومی هستند، یک کمپین راه‌اندازی کنید. مثلا هشتگی چون "خرید با کیفیت" در حالت عادی هم کاربرد زیادی دارد. با استفاده از این تیتر به عنوان یک کمپین می‌توانید استفاده زیادی از این هشتگ داشته باشید.   

 

هشتگ موضوعی یا محتوایی

هشتگ های محتوایی مواردی عمومی هستند که بیشترین استفاده را توسط کاربران دارند. هشتگ هایی که با موضوع محتوای هر پست باید انتخاب شوند و از فعالیت شما تا محل کسب و کارتان را می‌توانند در بر بگیرند. بنابراین شما باید سهم بیشتری از هشتگ های یک پست را به این دسته اختصاص بدهید و با دقت زیادی آن ها را انتخاب کنید.

 

هشتگ ترند

این هشتگ ها مقطعی هستند و عموما برای محتواهای مناسبتی و موقت کاربرد دارند. انواع تبریک و تسلیت، پویش‌های جمعی و جهانی، روزهای ملی و... در این دسته هشتگ ها قرار می‌گیرند.

نکته‌ای که در استفاده از هشتگ ترند باید در نظر داشته باشید این است که بعد از چند روز این هشتگ از رتبه بالای خودش نزول می‌کند. بنابراین باید حتما در همان موقع از آن استفاده شود. همچنین بسیاری از هشتگ های ترند ارتباط با مسائل اجتماعی و سیاسی دارند که مشخصا به فعالیت شما و برندتان مرتبط نیستند. بنابراین هنگام استفاده از این هشتگ ها به ماندگاری خودتان فکر کنید!

 

اولین قدم در انتخاب هشتگ مناسب این است که بدانید چه محتوایی قرار است منتشر کنید و هشتگ های مناسب آن در کدام دسته از موارد فوق قرار می‌گیرند. بعد باید هشتگ مناسب را با استفاده از نکات زیر پیدا کنید:

1- استفاده از سایت های تحلیل هشتگ مثل keywordtool.io.

2- جستجو کردن هشتگ در خود اینستاگرام و بررسی محتواهای دیگر درج شده با آن

3- تحلیل کار رقبایتان و هشتگ هایی که استفاده می‌کنند.

 

بعد از این 3 کار، باید ترکیبی از هشتگ ها را برای پست انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که باید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مخاطبان شما آن‌ها را فالو می‌کنند. در واقع هسته اصلی هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام حول این محور است که شما باید بتوانید خودتان را جای فردی که می‌خواهید محصولتان را ببیند و بخرد بگذارید و بفهمید او چه موضوعاتی را دنبال می‌کند. کاربرد اصلی هشتگ در جذب افرادی است که شما را فالو نکرده‌اند، پس نباید نگاهتان محدود به فالوورهای خودتان باشد.

 

هشتگ یک راه ارتباطی است!

از هشتگ ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبانتان استفاده کنید. می‌توانید پست‌های مشترک در هشتگ مورد استفاده خودتان را لایک کنید و حتی به کاربرانی که محتوای مشترک را لایک کرده‌اند، از طریق دایرکت پیام دهید و خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید.

 

جمع‌بندی

رعایت نکات مربوط به هشتگ مارکتینگ در اینستاگرام در قدم اول باعث می‌شود کاربرانی که به شما نیاز دارند بتوانند پیدایتان کنند. همین یعنی پیدا کردن دسته‌ای مشتری بالقوه که با پیگیری و معرفی محصولات و خدماتتان به آن‌ها می‌توانید کسب و کارتان را رونق دهید. در کنار این موضوع، استفاده اصولی از هشتگ ها باعث بهبود شرایط کلی پیج شما و اعتبار یافتنش نزد خود اینستاگرام هم می‌شود و این، یکی از ملاک ها برای رفتن به اکسپلور و رتبه بندی پیج است.

امیدواریم که این نکات بتوانند به شما در مسیر رونق کسب و کارتان در اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی کمک کنند.

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۶)

  • Ali Hassany
    Ali Hassany پاسخ

    اموزش اینستا

  • طاهره جلالی
    طاهره جلالی پاسخ

    هشتگ هایی که توی بیو میذاریم برای هشتگ مارکتینگ کاربرد دارند؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام وقت بخیر.
      خیر این هشتگ ها برای شما ورودی نخواهند داشت.

  • غزاله اصغری
    غزاله اصغری پاسخ

    اگر 30 تا هشتگ رو بذاریم چی میشه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام وقت بخیر
      اگر هشتگ ها مرتبط باشند مشکلی پیش نمی آید. اما شلوغ شدن کپشن را هم در نظر بگیرید.

  • شیوا غضنفری
    شیوا غضنفری پاسخ

    میزان ورودی از هشتگ مارکتینگ رو چطور میشه فهمید؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. وقت بخیر
      در پیج های بیزینسی از قسمت insight هر پست استفاده کنید.

  • زهره سماوات
    زهره سماوات پاسخ

    این هشتگ هایی که ترند روزه رو به کار ببریم یا نه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. در صورت مرتبط بودن با پست از هشتگ های ترند استفاده کنید.

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال