-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام

آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام

آیا می‌دانید ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند و چه تفاوتی با سایر پست های اینستاگرامی دارد؟ نحوه پست کردن ویدیو به صورت ریلز چگونه است؟ در این مطلب از فالووریاب با آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام همراه شما عزیزان هستیم.

اینستاگرام به عنوان اصلی‌ترین و پرکاربرترین شبکه اجتماعی در دنیا، همواره قابلیت‌های جدید و آپدیت های هیجان‌انگیزی برای مخاطبانش فراهم می‌کند. به طوری که روز به روز به تعداد کاربرانش افزوده می‌شود و این کاربران با افزایش فالوور و رشد پیج خود به راهی برای بهبود اوضاع کسب و کار دست پیدا کرده و حتی از طریق اینستاگرام و فعالیت در آن به ثروتی باور نکردنی می‌رسند.

یکی از این قابلیت‌ها که اواخر سال 2020 برای تست شدن به اینستاگرام اضافه شد، reels بود. در این بازه زمانی استفاده از اپلیکیشن تیک تاک که یک اپلیکیشن چینی است با استقبال زیادی روبرو شده بود. در تیک تاک امکان ساخت ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای همراه با افکت های ویژه و موزیک های گوناگون وجود داشت که برای بسیاری از افراد مخصوصا آمریکایی ها جذاب بود. همزمان با آغاز همه‌‌گیری کرونا در آن زمان و اوج گرفتن تقابل سیاسی بین آمریکا و چین، دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، استفاده از تیک تاک را ممنوع کرد و اپ استورها این اپلیکیشن را از دسترس کاربران آمریکایی خارج کردند. جای خالی تیک تاک حس میشد! به طوری که مالکان مایکروسافت هم پیشنهاد خریدن این اپلیکیشن را مطرح کردند بلکه بتوانند تحریم آن را از بین ببرند، اما نشد.

در پی این اعلام، اینستاگرام کمی بعد از ریلز رونمایی کرد. قابلیتی در اینستاگرام که امکان ساخت همان ویدیوهای جذاب تیک تاکی را فراهم کرده بود و حتی نیاز به دانلود و استفاده از یک اپلیکیشن دیگر نداشت!

در واقع ریلز به این ویدیوهای کوتاه گفته می‌شود که امکان افزودن افکت و موزیک به آن وجود دارد.

این قابلیت ابتدا برای برخی از کاربران و تنها در 50 کشور فعال شد و بعد از استقبال آنها، در دسترس سایر کاربران نیز قرار گرفت. البته متاسفانه ایران طبق معمول در لیست این کشورها نیست و برای استفاده از ریلز در اکانت های ایرانی باید از راه‌های دیگری وارد عمل شد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

استفاده از ریلز در اینستاگرام

شاید برایتان این سوال ایجاد شده که آیا استفاده از ریلز برای شما مزیتی ایجاد می‌کند؟ آیا برای پیج های فروش آنلاین که معمولا محتوای از پیش تعیین شده و چارچوب خاصی دارند می توان از ریلز بهره گرفت؟

پاسخ ما مثبت است.

در مقالات قبلی همین سایت و حتی سایت های دیگر با اهمیت تولید محتوا مواجه شده‌اید. جدید بودن و خلاقانه بودن محتواها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند به بهبود شرایط پیج شما کمک کند. چه یک پیج بلاگری داشته باشید و چه یک آنلاین شاپ فروش لوازم الکتریکی!

ریلز اینستاگرام می‌تواند تازگی و جذابیت زیادی برای محتواهای شما ایجاد کند. جذابیت اولین شرط لازم برای جلب توجه مخاطبان جدید است. علاوه بر این، به طور کلی ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند و به خاطر این که افراد بیشتری آن ها را تا انتها تماشا می‌کنند، احتمال رفتنشان به اکسپلور هم بیشتر است. این دومین مزیتی است که ریلز برای شما فراهم می‌کند. مزیت آخر این است که استفاده از ریلز آسان است! نیازی نیست از برنامه های دیگر برای تولید محتوا استفاده کنید و تنها با رفتن به قسمت ریلز اینستاگرام می‌توانید یک ویدیوی کوتاه جذاب بسازید و منتشرش کنید.

علاوه بر این مزایا، یکی از ملاک‌های رشد در خود اینستاگرام استفاده از امکانات جدید این اپلیکیشن است. با این کار تعامل شما با خود اینستاگرام هم بیشتر می‌شود، چرا که شما دارید عملا ویژگی جدید این اپلیکیشن را تبلیغ می‌کنید! پس احتمال دیده شدنتان در اکسپلور اینستاگرام نیز بالا می‌رود.

شاید این سوال برایتان پیش آمده که وقتی ریلز در ایران فعال نیست، آیا نمایش آن برای کاربران محدودیتی ندارد؟

پاسخ منفی است. ویدیوهای ریلز در قسمت home اینستاگرام نمایش داده می‌شوند و تنها با آیکون مخصوص این قسمت از سایر ویدیوها قابل تشخیص هستند. همین الان هم اگر تعدادی پیج خارجی فالو کرده باشید می‌توانید ریلزهایشان را ببینید.

با توجه به این نکات دیگر باید قانع شده باشید که ریلز را برای پیج خودتان فعال و از امکانات آن استفاده کنید. در ادامه مطلب چند راه برای فعال کردن ریلز اینستاگرام را آموزش می‌دهیم.

 

آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام

در ابتدای این مطلب به کاربرد ریلز اینستاگرام و مزایای آن برای کاربران اشاره شد. ریلز به خوبی می‌تواند به شما کمک کند میزان تعامل پیجتان را افزایش بدهید و در کنار اقدامات دیگر مثل تبلیغات، خرید فالوور، کمپین های اینستاگرامی و.... به سود بیشتری از طریق اینستاگرام دست پید کنید. اما این نکته را هم گفتیم که ریلز به خاطر تحریم ها علیه ایران، در دسترس اکانت های کشور ما قرار نگرفته است. بنابراین باید از روش‌ها و ابزارهای دیگری برای فعال کردن و بهره بردن از ریلز استفاده کنید. در ادامه چند روش را توضیح می‌دهیم.

 

استفاده از اپلیکیشن instander

اولین راه و بهترین راه برای فعال کردن ریلز، استفاده از اپلیکیشن اینستندر است. این اپلیکیشن از جایگزین‌های اینستاگرام است که قابلیت‌های بیشتری مثل دانلود عکس و فیلم را نسبت به خود اینستاگرام دارد و امکان درست کردن ریلز توسط آن فراهم است.

کافی است اپلیکیشن را از  اینجا دانلود کنید. بعد از نصب آن روی گوشی، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اطلاعات ورود به پیج اینستاگرامتان را وارد کنید.
  2. بعد از ورود، به قسمت پروفایل بروید.
  3. منوی تنظیمات را باز کنید و به قسمت instander setting بروید.
  4. قسمت Misc را انتخاب کرده و گزینه Instagram reels را فعال کنید.
  5. هنگام گذاشتن ریلز، از این اپلیکیشن به جای اینستاگرام استفاده کنید!

 

فعال کردن ریلز با استفاده از مرورگرها در کامپیوتر

راه دیگری که برای فعال کردن ریلز وجود دارد، استفاده از مرورگرها و اکستنشن های خاص آنها برای اینستاگرام است.

برای مثال،

  1. مرورگر گوگل کروم را در کامپیوتر باز کنید.
  2. در قسمت extentions گزینه inssist را سرچ کنید و این اکستنشن را به مرورگرتان اضافه کنید.
  3. بعد از نصب insist روی مرورگرتان، این گزینه در سمت راست نوار ابزار کروم برای شما نمایش داده می‌شود.
  4. روی آیکون اکستنش کلیک کرده و در ضفحه باز شده کاربری و پسورد اینستاگرامتان را وارد کنید.
  5. از بین گزینه های پست گذاشتن، گزینه ریلز را انتخاب کنید و پس از این برای تولید و انتشار ریلز از مرورگر کروم برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید.

 

فعال کردن ریلز در گوشی با مرورگر kiwi

  1. مرورگر kiwi را روی گوشی خودتان نصب و اجرا کنید.
  2. در قسمت بالای مرورگر، گزینه سه نقطه را بزنید و به تنظیمات بروید.
  3. گزینه Extensions را انتخاب کنید.
  4. گزینه +from store را بزنید و در قسمت جستجو، دنبال اکستنشن inssist بگردید.
  5. این افزونه را به مرورگرتان اضافه کنید و از طریق آن وارد اکانت اینستاگرامتان شوید. گزینه reels در دسترس شما خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که خواندید، استفاده از ریلز در اینستاگرام مزایای خودش را دارد. به طوری که با توجه به نوع فعالیت خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید از آن استفاده کنید یا نه. اما در عین حال محدودیت های ایجاد شده برای ایران، استفاده از این قابلیت را با مشکل مواجه کرده و برای بهره گرفتن از آن باید از راه‌های دیگری اقدام کرد. در این مطلب با آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام همراه شما بودیم. نهایتا امیدواریم با استفاده از این مطلب و دیگر مطالب آموزشی فالووریاب، بتوانیم به شما برای ساختن یک پیج فوق العاده و داشتن کسب و کار مجازی بهتر کمک کنیم.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۸)

  • Said
    Said پاسخ

    ریست

  • متین محسنی
    متین محسنی پاسخ

    عالی بود مطلبتون

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام با تشکر از همراهی شما

  • رضا نظری
    رضا نظری پاسخ

    سلام وقت بخیر اینسایت ریلز کجا قابل مشاهده است؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام در همان قسمت اینسایت با اسکرول به پایین قابل مشاهده است. البته توجه کنید که اینستاگرام شما باید بروز باشد.

  • محمد پور
    محمد پور پاسخ

    سلام شما کار های بازگردانی پیج هم انجام میدهید؟؟؟؟؟؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام خیر اما اگر سوالی دارید میتوانیم به شما کمک کنیم.

  • نسترن
    نسترن پاسخ

    مرسی از آموزش خوب و کاربردی ریلز واقعا بازخوردی که از این نوع ویدیو ها برای پیجم گرفتم بی نظیر بود

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام موفق باشید

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال