-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
بلاگر کیست؟ چطور بلاگر شویم؟

بلاگر کیست؟ چطور بلاگر شویم؟

دیدن موفقیت بلاگرهای ایرانی در سال‌های اخیر، افراد زیادی را به این نوع فعالیت علاقمند کرده است. به طوری که خیلی از کاربران فارسی زبان اینستاگرام قدم‌هایی هم برای بلاگر شدن برمی‌دارند، اما به خاطر ناآشنایی با مسیر و نداشتن تجربه لازم، در نیمه راه قید این کار پرمنفعت و در عین حال سخت را می‌زنند. در واقع برای بلاگر شدن هم باید کارهای مختلفی بلد باشید و هم توانایی ایجاد ارتباطات سودمند را کسب کنید و مسائل متفاوتی را هم در حوزه دیجیتال مارکتینگ بدانید. خیلی از افراد نمی‌دانند که بلاگر کیست و چطور بلاگر شویم؟ در این مطلب فالووریاب این موضوع را بررسی می‌کنیم و مسیری برای بلاگر شدن پیش روی شما می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

 

بلاگر کیست؟

بلاگر کسی است که با استفاده از تخصص و مهارت و حرفه‌ی خودش به تولید محتوا در فضاهای مجازی می‌پردازد. در واقع تخصص داشتن یکی از شرط های بلاگری است. زیرا محتوایی که یک بلاگر به اشتراک می‌گذارد شامل نقد و نظرات تخصصی است.

مثلا یک عکاس اگر قصد بلاگر شدن دارد باید راجع به عکاسی، برخی قوانین آن، نمونه کارها و... نیز در محتواهایی که منتشر می‌کند توضیح بدهد. نکاتی که هم حرفه‌ای باشند و هم توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

 

چطور بلاگر شویم؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، بلاگر شدن از نگاه قشر وسیعی از افراد یک کار دلخواه و آسان به نظر می‌رسد. در حالی که تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی قدم‌های اولیه را برای بلاگر شدن برداشته‌اند اما بعدها به دلایل مختلف از ادامه راه باز مانده‌اند. همین دلایل، می‌توانند مبدا اقداماتی محسوب شوند که برای بلاگر شدن باید بردارید. در نظر داشته باشید که برای موفق شدن به عنوان یک بلاگر، باید مسیرتان مشخص باشد. درست مثل کسب و کارهای دیگر!

و اما اقداماتی که به ما می‌گویند چطور بلاگر شویم؟ به شرح زیر هستند:

 

1- انتخاب حیطه فعالیت و موضوع مشخص

اولین قدم برای بلاگر شدن این است که یک فعالیت را به صورت تخصصی انجام دهید تا بتوانید از طریق مباحث مربوط به آن، استارت کارتان را به عنوان یک بلاگر هم بزنید.

در نظر داشته باشید که اینستاگرام ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد که اگر شما را در امری متخصص ندانند، پیج شما را حتی نگاه هم نمی‌کنند، چه برسد به فالوکردن!

اگر در کار خودتان متخصص باشید، محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط شما راه خودش را بالاخره پیدا خواهد کرد.

 

2- تولید محتوای مناسب 

انرژی زیادی برای تولید محتوا بگذارید. زیرا کیفیت تصاویر و مطالب می‌تواند منجر به بالا رفتن آمار لایک و کامنت و افزایش فالوورهای شما شود. مواجهه افراد با شما در اینستاگرام، یک مواجهه بصری است. عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای تضمینی برای بلاگر شدن و البته مهم‌تر از آن، بلاگر موفق شدن است.

 

3- منحصر به فرد بودن

یک نکته مهم در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی خاص است. شاید دیده باشید افراد از ویژگی‌های خاص خودشان به عنوان یک برگ برنده استفاده می‌کنند و از محدودیت ها فرصت می‌سازند.

به جز این، داشتن یه طراحی خاص، امضا یا حتی لوگوی شاخص برای بلاگرها امتیازی ویژه محسوب میشود.

 

4- توانایی ایجاد ارتباط با سایر همکاران!

با سایر بلاگرها همکاری کنید و از هر فرصتی برای ایجاد ارتباط با آن‌ها استفاده کنید. حضور در مراسم و رویدادهایی که بلاگرهای دیگر در آن هستند به شما کمک می‌کند با افرادی مشابه خودتان و همچنین افرادی با تخصص‌های دیگر آشنا شوید. چه بسا آن‌ها هم دنبال آشنایی با بلاگری با خصوصیات شما باشند!

 

5- ارتباط و همکاری با برندهای دیگر 

یکی از کارهای اصلی بلاگرها، تبلیغات کردن است. برندهایی که به واسطه کالا و خدماتی که ارائه می‌کنند به حیطه فعالیت شما ارتباط دارند، تمایل زیادی برای سفارش تبلیغ دارند. پس به محض این که 10000 فالوور جذب کردید، با این برندها کانکت شوید. مطمئن باشید استقبال خوبی از شما خواهد شد.

 

6- آشنایی با ترفندهای اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

به عنوان یک بلاگر باید با اینستاگرام و ابزارهای آن کاملا آشنا باشید و از آن‌ها برای تولید محتوا و ارتقا پیجتان استفاده کنید. علاوه بر این، نکات لازم برای کپشن نویسی و عکاسی را هم یاد بگیرید. معمولا در ابتدای کار باید بخش عظیمی از این کارها را خودتان انجام بدهید. شاید بعدا به فکر کمک گرفتن از تیم حرفه ای عکاسی یا ادمین بیفتید. اما باز هم به روز بودن در دیجیتال مارکتینگ و مهارت‌های اینستاگرامی از اقدامات مهم برای این است که بدانیم چطور بلاگر شویم.

 

7- بیوی مناسب  

نوشتن بیوی مناسب در پروفایل اینستاگرام برای تمام پیجهای بیزینسی مهم و حیاتی است. در مورد بلاگرها باید گفت که این توضیح باید خلاصه‌تر و خاص‌تر از حالت عادی باشد. موضوع فعالیتتان را مشخص کنید و ترجیحا یک جمله که در ذهن بماند را به عنوان معرفی خودتان بنویسید. بد نیست از سایر بلاگرها برای این کار ایده بگیرید.

 

8- فعالیت مستمر

قدم بعدی برای بلاگر شدن، داشتن فعالیت کافی در اینستاگرام است. از انتشار فعالیت های روزانه غافل نشوید و تجربه های خودتان را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. تقویم محتوایی خودتان را داشته باشید و مطابق آن پست بگذارید تا نظم و فعالیت مداوم داشته باشید. استراتژیک عمل کنید و برای هر پست از قبل فکر کنید. از فالوورهایتان در مورد محتوایی که به آن نیاز دارند بپرسید، از بلاگرهای دیگر ایده بگیرید، چالش ایجاد کنید و به مخاطبان خودتان دست پیدا کنید.

 

9- مشاوره گرفتن از افراد حرفه ای

یادتان باشد نمی‌توانید تا ابد تمام کارها را خودتان انجام بدهید. هر چه پیجتان بزرگتر شود، نیاز شما به داشتن یک تیم حرفه ای برای عکاسی، فیلمبرداری، ادیت، مارکتینگ، ایده‌پردازی و... بیشتر می‌شود.

 

10- هشتگ گذاشتن

هشتگ ها مهم‌ترین راه جذب کاربرانی است که شما را فالو نکرده‌اند. بنابراین باید هشتگ های مهم در حیطه فعالیت و مرتبط با موضوع پست و محتوایی که منتشر می‌کنید را پیدا کرده و از بین ‌آنها موارد اصلی را انتخاب کنید. هشتگ را باید متناسب با تعداد فالوورهای خودتان و تعداد پست های گذاشته شده با آن هشتگ انتخاب کنید. به طوری که احتمال دیده شدن پست شما بالا برود. اگر مثلا 10 هزار فالوور دارید، سراغ هشتگ #اینستاگرام نروید که 7 میلیون پست با آن منتشر شده است!

 

 جمع بندی

در این مقاله توضیح دادیم که بلاگر کیست و چطور بلاگر شویم. علاوه بر نکات گفته شده، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش تعداد فالوور اینستاگرام از راه‌های متفاوت استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز به آشنایی به مهارت‌ها و امکانات محتلف اینستاگرام، سایر مطالب آموزشی می‌توانند به شما کمک فراوانی کنند.

یادتان باشد، یک بلاگر باید برند و کاراکتر خودش را بسازد تا در اذهان عمومی ثبت شود. موفق شدن یک بلاگر در گرو ارائه محتوای حرفه‌ای و البته قابل فهم برای عموم جامعه است.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۸)

  • محمد صادق احمدی
    محمد صادق احمدی پاسخ

    عالی

  • chef_____amir
    chef_____amir پاسخ

    عالی

  • عدنان چناری
    عدنان چناری پاسخ

    سلام چطور بلاگر شویم

  • زاهدانی میکس
    زاهدانی میکس پاسخ

    ممنون

  • محمد تنها
    محمد تنها پاسخ

    ندارم

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال