-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
چطور مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟

چطور مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن های حال حاضر جهان شمرده می‌شود، به طوری که امروزه هر فردی که صاحب یک دیوایس هوشمند باشد، به طور قطع از وجود این اپلیکیشن بهره خواهد برد.
طبق آمار اینستاگرام ماهانه بیش از یک و نیم میلیارد کاربر در سطح جهان دارد و این آمار روز به روز در حال بیشتر شدن است. این اَبَر اپلیکیشن کاربردهای متنوعی دارد. که هر شخص از دید خود می‌تواند از آن بهره ببرد. اغلب افراد از اینستاگرام به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود استفاده می‌کنند، بخش دیگری از استفاده کنندگان این اپلیکیشن دیدگاه تجاری نسبت به اینستاگرام دارند و به روش‌های گوناگون از آن برای رونق کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

باید توجه کنید که بُن‌مایه اینستاگرام بر پایه اشتراک‌گذاری است. روزانه چیزی حدود 95 میلیون پست و 400 میلیون استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. برای انجام این کارها شما به اینترنت زیادی نیاز دارید. طبق آمار به ازای هر 5 دقیقه استفاده از اینستاگرام چیزی در حدود 33.5 مگابایت اینترنت مصرف می‌شود! کاربران این اپلیکیشن چیزی در حدود 29 دقیقه در روز وقت خود در این اپلیکیشن می‌گذرانند. یعنی روزانه جمعا چیزی در حدود 194.3 مگابایت اینترنت به ازای هر فرد در اینستاگرام مصرف می‌شود. این رقم ضربدر حدود یک و نیم میلیارد کاربر در ماه رقم بسیار هنگفتی خواهد شد!

 برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام و به طبعه آن کاهش هزینه ها آن هم در این شرایط سخت و دشوار راهکارهایی وجود دارد. در ادامه این مقاله همراه فالووریاب باشید.

برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام به صورت چشمگیر چند راه وجود دارد. یک راه حل که از طرف خود اینستاگرام ارائه شده و مطمئن‌ترین راه است و دیگری استفاده از اپلیکیشن های غیررسمی اینستاگرام. هدف ما در این مقاله حالت ایده‌آل و استانداردی است که توسط خود اینستاگرام ارائه می‌شود.

اما اگر به صورت مختصر بخواهیم راجع به اینستاگرام های غیررسمی صحبت کنیم، باید سراغ گوگل پلی برویم. همه شما می‌دانید که اپلیکیشن اینستاگرام در آپدیت های پیشین و همچنین نسخه فعلی دکمه‌ای که برای پلی (play) یا پاز (pause) کردن پست‌ها وجود داشت را حذف کرده است. این قابلیت در زمان محدودی مدت ها قبل در این اپلیکیشن وجود داشت و هنوز در اینستاگرام وب وجود دارد که جلوی پخش اتوماتیک ویدیوها را می‌گیرد و حجم کمتری از اینترنت مصرف می‌شود. اما در بعضی از اینستاگرام های غیررسمی هنوز چنین دکمه‌ای وجود دارد که به شما این قابلیت را می‌دهد که ویدیوهایی را که خودتان دوست دارید پلی کنید؛ که این امر به صرفه جویی اینترنت شما (چه از اینترنت موبایل استفاده کنید و چه وای فای) کمک شایانی می‌کند. ولی به دلیل غیررسمی بودن این اپلیکیشن حساب شما در معرض تهدیدات متعددی قرار می‌دهند، پس ما قصد معرفی آن ها را در این مقاله نداریم.

چطور مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟

برای همه ما پیش آمده هنگامی که با استفاده از اینترنت همراه سیم کارت موبایل خود مشغول چرخیدن و گذراندن زمان در فضای اینستاگرام هستیم، به علت مصرف زیاد اینترنت توسط این اپلیکیشن به خاطر اجرای همه ویدیوهای سنگین و گرافیکی با پیامک "بیش از 80 درصد اینترنت خود را مصرف کرده‌اید"  اپراتور مواجه و ناگزیر به ترک اینستاگرام شده باشیم.

واقعیت این است که در کشور ما علاوه بر به این ‌که بسته‌های اینترنتی با قیمت بسیار فضایی به فروش می‌رسند، با محدودیت‌های حجمی هم همراه هستیم. پس مشاهده همه ویدیوهای اینستاگرام کار مقرون ‌به ‌صرفه‌ای نیست. بنابراین باید مراحلی را انجام دهید تا بتوانید فرایند پیچیده‌ای را که خود اینستاگرام در جهت پخش خودکار ویدیوها برای راحتی ما ایجاد کرده است، غیرفعال کنیم. خوشبختانه خود اینستاگرام هوای کاربران خود را در مسئله کاهش مصرف اینترنت در این اپلیکیشن داشته است. خصوصا کاربرانی که از نت همراه استفاده می کنند در ادامه بیشتر به مقاله توجه کنند.



آموزش کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام با فعال سازی گزینه Use Less Data

اینستاگرام به منظور کاهش مصرف اینترنت گزینه Use Less Data را تعبیه کرده است. برای فعال سازی این گزینه:
1- پس از ورود به اینستاگرام روی قسمت پروفایل خود در سه خط تیره که در بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید.
2- وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.


3- سپس روی گزینه حساب کاربری (account) کلیک کنید و پس از آن وارد گزینه (Cellular Data Use) شوید.


4-گزینه (data saver) را روشن کنید.


تا این مرحله آموزش فقط برای کاربرانی بود که از اینترنت سیم کارت برای اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. اما مراحل بعدی برای کاربرانی که از اینترنت خانگی یا وای فای هم استفاده می‌کنند. بسیار کارآمد است و هر دو گروه می‌توانند از آن استفاده کنند.
5-در همان قسمت (Cellular Data Use) زیر گزینه (data saver)، آپشنی به اسم
(high resolution media) وجود دارد؛ وارد آن شوید.
6- در اینجا شما با سه گزینه مواجه می‌شوید:


1- never: به معنی اینکه اینستاگرام هرگز به شما بالاترین رزولوشن ویدیو ها را نشان نمی‌دهد.
2- wi-fi only: در این حالت شما تنها در حالتی که از اینترنت خانگی یا وایفای استفاده کنید، قادر به مشاهده بالاترین رزولوشن ویدیوها هستید.
3- (cellular + wi-fi): و در حالت آخر هم با وای فای و هم با اینترنت همراه می‌توانید به مشاهده ویدیوها با بالاترین رزولوشن بپردازید.
در اینجا هم کاربرانی وای فای و هم گروه دیگر که از اینترنت همراه سیم کارت برای اینستاگرام گردی استفاده می‌کنند، باید برای صرفه جویی در مصرف اینترنت خود گزینه یک را فعال کنند.
گزینه never به این صورت عمل می‌کند که با پخش ویدیوها با کیفیت پایین به طور کلی موجب کاهش مصرف اینترنت شما در اینستاگرام می‌شود.

اگر می‌خواهید مصرف اینترنت اینستاگرام خود را فقط روی بسته دیتا اینترنت همراه کاهش دهید می توانید گزینه  wi-fi onlyرا انتخاب نمایید.

 

توضیح عملکرد گزینه data saver در کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام

 

با توجه به رفتار اپلیکیشن اینستاگرام، هنگامی که شما مشغول استفاده از اینستاگرام هستید، این اپلیکشن به صورت خودکار و اتوماتیک برای افزایش سرعت خود و بیشتر لذت بردن شما بدون اطلاع شما شروع به باز کردن ویدیوها می‌کند. بدین صورت که این اپلیکیشن به محض ورود شما به فید، تمام پست های ویدیویی فالووینگ های شما یا حتی موارد پیشنهادی را از قبل بررسی کرده و شروع به دانلود آن ها می‌کند. شما با فعال کردن گزینه (data saver) در قسمت (Cellular Data Use) جلوی این اتفاق را می‌گیرید. بدین ترتیب زمانی که مشغول کار با اینستاگرام توسط اینترنت همراه خود هستید تا زمانی که سراغ پست ها نروید، این پست‌ها از پیش، دانلود نمی‌شوند و این کار از به هدر رفتن حجم به سزایی از اینترنت شما جلوگیری می‌کند. همچنین توجه کنید فعالسازی این گزینه حالت pause یا play را ایجاد نمی‌کند، بلکه ویدیوهای موجود در فید تنها در زمانی بارگذاری می‌شوند که شما به آن‌ها رجوع کنید. البته در نظر بگیرید این مورد موجب کاهش سرعت اجرای ویدیو ها نیز می‌شود.



جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم به آموزش کم کردن مصرف اینترنت در اینستاگرام بپردازیم. اگر شما جزء آن دسته از کاربران اینستاگرام هستید که از مصرف بالای اینترنت در اینستاگرام رنج میبرید، خواندن این مقاله از مجموعه آموزش‌های فالووریاب برای شما می‌تواند کاملا مفید واقع شود. همچنین برای خرید فالوور اینستاگرام و دیدن پکیج های جدید ما اینجا کلیک کنید.

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۶)

  • ایران پور
    ایران پور پاسخ

    منظور شما کدام یک از اینستاگرام های غیر رسمی است که دکمه پخش و استوپ دارد؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام به دلیل ناامنی بعضی از آنها قادر به معرفی نیستم اما با جست و جو در گوگل پلی می توانید پیدا کنید.

  • احمد جرارد
    احمد جرارد پاسخ

    سلام از کجا می تونم مطمئن بشم که فالوور های شما واقعی هست؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام در فالووریاب سه دسته فالوور به فروش میرسید:
      فالوور ایرانی اینستاگرام
      فالوور ایرانی با کیفیت اینستاگرام
      فالوور واقعی اینستاگرام
      دسته سوم فالوور ها کاملا واقعی هستند از شیوه جذب آن ها می توانید اطمینان پیدا کنید که صد در صد واقعی و هدفمند هستند.

  • طاهری
    طاهری پاسخ

    سلام با این روش به صورت چشمگیری مصرف اینترنت شما در اینستاگرام کاهش میابد
    ممنون از فالوور یاب

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام از اینکه برای شما کاربردی بوده خوشحال هستیم

  • جمال الدین
    جمال الدین پاسخ

    سلام بسیار آموزنده و بی نظیر بود

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام ممنون از همراهی شما

  • محمد حسین کیقبادی
    محمد حسین کیقبادی پاسخ

    سلام من قبلا با دستکاری تنظیمات اینستاگرام موفق شده بودم این تنظیمات رو اعمال کنم ولی توجیه منطقی اش نمی دونستم
    به همه توصیه می کنم این کار رو بکنند تو این گرونی ها واقعا تاثیر گذار هست

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام خوشحالیم که برای شما مفید واقع شده است.

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال