-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش استفاده از اینستایت اینستاگرام

آموزش استفاده از اینستایت اینستاگرام

در پست قبل آموزش چگونگی تبدیل اکانت خود را Business را آموزش دادیم در این پست نحوه استفاده آن را به شما شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید. این ابزارها کمک بسیار زیادی برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام هستند.

اینستاگرام یک امکان فوق‌العاده به نام Insight  یا تحلیلگر اطلاعات به اکانت های بیزنس می‌دهد. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید اخیرا این سرویس تغییرات زیادی داشته و طی این تغییرات اطلاعات جامع‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر این ویژگی فقط برای حساب‌های Business فعال است. پس اگر پروفایل شما شخصی و یا حتی عمومی است ولی تاکنون به پروفایل بیزینس تبدیل نشده است نمی‌توانید از این سرویس استفاده کنید. ( اگر علاقه مند به این امکان هستید "پست آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام خود به بیزینس پروفایل" را حتما مطالعه کنید)

چطور با Insight اینستاگرام آمار استوری و پست‌ها را بررسی کنیم؟

در آغاز کار ذکر این توضیح ضروری است، اینستاگرام به دو شکل این تحلیل را در اختیار شما قرار میدهد، به صورت کلی (برای کل پروفایل) و به صورت جزئی (برای هر پست یا استوری) اگر در قسمت تنظیمات بالای پروفایل‌تان روی علامت سه خط تاچ کنید علامت تحلیلگر نمایش داده میشود و اگر کلیک کنید (شکل زیر) یک صفحه باز می‌شود که همان کلیات Insight پروفایل شماست.

 

در بالاترین قسمت می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان و  تعداد پست‌ها را به صورت لحظه‌ای و به صورت مقایسه‌ی (نسبت به ۷ روز گذشته) ببینید.

 

در ردیف دوم اطلاعات متنوعی از بازدیدهای تمام پست‌ها و نیز اتفاقاتی که طی هفته جاری در پروفایل شما افتاده است کسب می‌کنید، می‌توانید بین موارد مختلف اسکرول کنید (تمامی اعداد به صورت مقایسه‌ای نسبت به ۷ روز گذشته نیز ارائه می‌شوند مثبت بودن اعداد نشانه پیشرفت و منفی بودن آنها نشانه افت در پارامتر مورد نظر می‌باشد.) این پارامترها را به تفکیک در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

Impressions: این پارامتر مشخص می‌کند که مجموع بازدید کلی پست‌های شما در بازه مورد نظر چقدر بوده است. هر ایمپرشن نشان دهنده‌ی یک بار ظاهر شدن محتوای شما بر روی نمایشگر مخاطب است.

Reach: این پارامتر مشخص می‌کند که در مجموع چند نفر (بدون در نظر گرفتن بازدیدهای تکراری) حداقل یکی از پست‌های اکانت شما را دیده‌اند. به یاد داشته باشید که همواره تعداد بازدیدها از تعداد نفرات بیشتر است زیرا حداقل یک نفر وجود دارد که یکی از پست‌های شما را دو بار دیده باشد

کلیک‌های Website / Email / Direction: این پارامتر بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران به صورت مجزا روی یکی از لینک‌های وبسایت، ایمیل و یا آدرس درج شده در پروفایل شما کلیک کرده‌اند، این پارامتر تکرار را نیز در نظر می‌گیرد.

بازدیدهای Profile: این پارامتر به زبان ساده بیان می‌کند که پروفایل شما مجموعا چند بار مشاهده شده است.

دنبال کنندگان Followers: این عدد نیز بیانگر میزان رشد یا نزول تعداد فالوئرهای شما طی هفته جاری می‌باشد.

با استفاده از این اطلاعات می توان برنامه مناسبتری برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام داشت.

توجه کنید که در پایین‌ترین قسمت تحلیلگر کلِ پروفایل، یک ردیف به اسم فالوور وجود دارد که علاوه بر ارائه گراف‌های توزیع ساختاری مخاطبین شما از لحاظ جنسیتی، جغرافیایی و سنی، اطلاعات بسیار مفید دیگری از قبیل ساعات و روزهایی که مخاطبین‌تان فعال‌تر هستند ارائه می‌کند. در نظر گرفتن رفتار کاربران طی ساعات و روزهای مختلف هفته از مهمترین گام‌ها در جهت ارزیابی و اصلاح استراتژی محتوا و یا طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی می‌باشد.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۶)

  • سامان
    سامان پاسخ

    Impressions بیشتر باشه بهتره یا ریچ توی اینستاگرام؟

  • پدرام
    پدرام پاسخ

    فقط واسه پیجای بیزنیس تجاری اینسایت میاد؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بله اینسایت فقط مخصوص پیج های تجاری اینستاگرام است

  • هدا
    هدا پاسخ

    پیج من تعداد ایمپرشنش خیلی از ریچ کمتره چیکار کنم زیاد شه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      باید روی محتوای پیج و جذابیت آن برای کاربران کار کنید

  • صادق
    صادق پاسخ

    چجوری پستای پیج میره تو اکسپلور؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      هرچقدر تعداد بازدیدو لایک های پست ها بالاتر برود احتمال قرارگرفتن پست ها در اکسپلور بالاتر می رود

  • کامران
    کامران پاسخ

    ریچ و ایمپرشن باید یک عدد یکسان باشه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      لزومی ندارد معمولا ریچ و ایمپرشن پیج ها متفاوت است

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال