-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
تفاوت استوری و ریلز چیست؟

تفاوت استوری و ریلز چیست؟

آیا با اشکال گوناگون انتشار محتوا در اینستاگرام آَشنایی دارید؟ قطعا اگر از کاربران این شبکه اجتماعی هستید، می‌دانید که تا مدتی پیش تنها به 2 روش امکان اشتراک محتوا در این فضای مجازی پرمخاطب وجود داشت. اولین راه که سیاست اولیه اینستاگرام را دنبال می‌کند، انتشار عکس یا ویدیو به صورت پست است. نوع دوم انتشار محتوا که اینستاگرام حدودا 5 سال پیش از آن رونمایی کرد، انتشار محتوا در قالب استوری است. به طوری که محل نمایش این محتواها و مدت زمانشان با پست ها متفاوت بود.

اما طی 1 سال اخیر، اینستاگرام نوع دیگری از محتوا در اختیار کاربرانش قرار داده است که ریلز (Reels) نام دارد.  ریلز در واقع رقیبی برای تیک تاک که یک اپلیکیشن چینی است محسوب می‌شود و قابلیت ساختن ویدیوهای کوتاه 30 همراه با افکت های جذاب و موسیقی و انتشار مستقیم آن را در اینستاگرام فراهم می‌کند. می‌توانید آموزش فعال کردن ریلز را در اینجا بخوانید.

اما موضوع این مقاله در فالووریاب، تفاوت استوری و ریلز است. دو مدل از محتواهایی که شاید خیلی شبیه هم باشند، اما عملکردشان کاملا مجزا از همدیگر است و هر کدام برای نوعی از موضوعات مناسب‌تر هستند.

 

شباهت استوری و ریلز در چیست؟

اولین شباهت استوری و ریلز محل قرار گرفتن آنهاست. در واقع هنگامی که در صفحه اصلی اینستاگرامتان باشید و صفحه را به سمت راست بکشید، همزمان با باز شدن دوربین 3 گزینه لایو، استوری و ریلز را می‌بینید که کنار هم قرار دارند. دومین شباهت استوری و ریلز هم در استفاده هر دوی آنها از افکت های اینستاگرامی است. بنابراین می‌توانید بسته به نیاز خودتان، یکی از این موارد را انتخاب کنید.

 

اما برسیم به موضوع اصلی این مطلب که تفاوت استوری و ریلز با یکدیگر است. خیلی از افراد هنوز با ریلز آشنایی کافی ندارند. از طرفی همانطور که گفتیم، محل قرار گرفتن این دو ابزار اینستاگرام در کنار هم است. همین باعث شده عده زیادی تصور کنند ریلز نوع خاصی از استوری است. غافل از این که این دو تفاوت های عمده ای با هم دارند که کاربردشان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این تفاوت ها را توضیح می‌دهیم.

 

تفاوت های ریلز و استوری 

 

1- تفاوت مدت زمان مجاز برای ریلز و استوری

اولین تفاوت بین ریلز و استوری مربوط به زمان آنها است. یک استوری در حال حاضر نهایتا 15 ثانیه است. اما ریلز می‌تواند 30 ثانیه باشد. البته گفته می‌شود به زودی محدوده زمان برای استوری تا 60 ثانیه و برای ریلز تا یک دقیقه و نیم (90 ثانیه) خواهد بود.

2- محل نمایش ریلز و استوری

همانطور که می‌دانید، استوری به صورت جداگانه و در بالای صفحه اصلی ایستاگرام برای کاربران این شبکه اجتماعی نمایش داده می‌شود. اما ریلز در همان صفحه اصلی (Home) و در صف سایر پست‌ها قرار می‌گیرد. تنها وجه تمایز ریلز از پست های عادی، علامت ریلز است که روی ویدیوی آن نشان داده می‌شود.

 

3- مدت زمان نمایش استوری و ریلز برای مخاطبان

یک تفاوت اصلی بین استوری و ریلز، زمان نمایش آنها است. استوری بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود و مخاطبان شما دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت. مگر این که در قالب هایلایت آن را ذخیره کنید. اما ریلز درست مثل پست های دیگر به طور دائم در پیج شما می‌ماند مگر این که خودتان آن را حذف یا آرشیو کنید.

 

4- ابزارهای ادیت متفاوت در استوری و ریلز

با توجه به این نکته که استوری قدمت بیشتری نسبت به ریلز دارد، از تنوع بیشتری برای ویرایش عکس و فیلم نیز برخوردار است. به طوری که ریلز با تمام جدید بودنش هنوز جایگاهش را از نظر تولید محتوا پیدا نکرده و استوری انتخاب اول کاربران اینستاگرامی شده است.

بعضی از ابزارهای مهم که در استوری اینستاگرام می‌توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

 

نوشتار و متن

می‌توانید کلمات و عبارات مختلف را روی عکس یا فیلمی که در استوری می‌گذارید بنویسید یا حتی تنها از این ابزار برای منتشر کردن یک صفحه حاوی نوشته استفاده کنید.

بومرنگ

ین ابزار از قدیمی‌ترین امکانات استوری است که امکان ساخت ویدیوهایی با قابلیت تکرار به صورت معکوس را برای شما فراهم می‌کند.

چیدمان تصویر (Lay out)

از این ابزار می‌توان برای ساختن یک استوری با چند عکس استفاده کرد.

سوپر زوم

این ابزار انواعی از زوم شدن روی یک سوژه را برای شما به ارمغان می‌آورد. به طوری که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

افکت ها

این قابلیت بین استوری و ریلز مشترک است. اگرچه افکت های مناسب برای استوری و ریلز از هم مجزا هستند. جالب است بدانید که خودتان هم می‌توانید افکتی خاص برای خودتان درست کنید و با نام دلخواه در اینستاگرام منتشر کنید. (البته اگر این مورد هم تحریم نباشد!)

انواع دیگری از ابزارهای جذاب مثل گیف، هشتگ، استیکر، لوکیشن و... نیز در استوری وجود دارند که خبری از آن ها در ریلز نیست.

همچنین ابزارهای تعاملی مثل کوئسشن باکس، ایموجی لاین، نظرسنجی و.... در استوری فعال هستند که به طور مستقیم ارتباط لازم را بین شما و مخاطبانتان ایجاد می‌کنند.

تمام این موارد در کنار یکدیگر استوری اینستاگرام را به عنوان یکی از بهترین راه های تولید و انتشار محتوا مطرح کرده است. شاید تنها نقص استوری، عدم ورود آن به اکسپلور اینستاگرام باشد.

اما در طرف مقابل، ریلز را داریم که شاید به اندازه استوری ابزار ندارد، اما جدید بودن و ویژگی های اصلی آن باعث شده‌ ساختن و انتشار ویدیو در ریلز از اهداف خیلی از پیج ها شود.

ریلزها عمدتا محتوای طنز دارند. هدف از شکل گیری این قسمت در اینستاگرام، ساختن فضایی شبیه تیک تاک بود که از طریق آن کاربران بتوانند ویدیوهای هماهنگ با موسیقی خاصی درست کنند و به آن افکت های متناسب بدهند. بنابراین در ریلز حرف اول را موسیقی و افکت می‌زنند.

دیگر ویژگی مخصوص ریلز امکان تنظیم سرعت فیلم است! این امکان وجود دارد که سرعت ویدیوی مورد نظرتان را تا 5 برابر کم یا تا 3 برابر زیاد کنید!

همچنین ریلز برخلاف استوری یک تایمر دارد که قبل از شروع ویدیو می‌توانید از آن برای ایجاد آمادگی استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، ریلز قابلیت این را دارد که تصویر فیلم را تا حد امکان از نظر تار بودن یا لرزش دست و... اصلاح و تراز کند. کافی است از گزینه Align استفاده شود.

 

جمع بندی

در این مقاله از شباهت ها و تفاوت های ریلز با استوری صحبت شد. به طور کلی نوع متفاوت محتوا، روش انتشار متفاوت و همچنین ابزارهای مختلف باعث شده اند همزمان هم از ریلز استفاده شود و هم استوری به عنوان یک روش تولید و انتشار محتوای قدیمی‌تر، جایگاه خود را در دل اینستاگرام حفظ کند.

امیدواریم خواندن این مقاله به شما در مسیر کاری خود کمک کند و با خرید فالوور و افزایش تعداد مخاطبانتان در کنار تولید محتوا، به موفقیتی بزرگ برسید.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۰)

  • مهسا
    مهسا پاسخ

    من فالور ندارم ایا امکان افزایش فالور توسط شما وجود داره یا باید الزاما تعدادی فالور داشته باشم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام برای خرید فالوور واقعی باید حداقل فالووری داشته باشید تا اینستاگرام پیج شما را ربات تشخیص ندهد. ولی برای فالوور های ایرانی و فوری نیازی نیست.

  • احسان
    احسان پاسخ

    عالی بود

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام با تشکر از همراهی شما

  • رضا احمدلو
    رضا احمدلو پاسخ

    ممنون از فالووریاب بابت این آموزش ها، خیلی مفید هستن

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام موفق باشید ؛امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

  • پانیز
    پانیز پاسخ

    سلام پیجم پریده شما میتونید کمکم کنید تو رو خدا

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام تنها راهی که پیش رو دارید، روش تایید هویت است که در لینک زیر مفصل توضیح داده شده است: https://www.followeryab.com/post/46/بازگردانی-پیج-دیسیبل-شده

  • محمد مهدی
    محمد مهدی پاسخ

    فکر کنم الان استوری ها تا 60 ثانیه و ریلز ها تا 90 ثانیه فعال شدن من با چنین مواردی در اینستاگرام رو به رو شدم

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام ممنون از به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال